Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (â‹®) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Cacaodoppen onder aardbeien

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met cacaodoppen onder aardbeienplantjes.

Ik wilde mijn potten met aardbeien voorzien van cacaodoppen zodat de bloemetjes/aardbeien niet op de natte grond liggen, maar ik twijfel of de schimmel die volgens mij kan ontstaan op de doppen de aardbeien juist niet aantast.

Geplaatst:

Ik denk dat Diana daar soms van gebruik maakt.

http://www.mooiemoestuin.nl/

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Wat ik er zo over Lees Wendy, kun je beter stro of houthaksel gebruiken onder je aardbeien... of eventueel anti-worteldoek..

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

Geplaatst:
  • Auteur

Dank jullie wel voor de reacties. Dat wordt stro halen.

Geplaatst:

ja, cacaodoppen klonteren en schimmelen maar geven dan wel voeding

ik doe ze onder de jonge dahlia's, remt de slakken een beetje (samen met de ecokorrels dan )

Geplaatst:

Geen cacao doppen als je een hond hebt aub! Of als honden er aan kunnen zitten/eten. Dat doen ze soms

en is heel erg slecht voor honden. Komt door een stofje in die doppen, theobromine.

Groeten,

Dennis

Geplaatst:

Vandaar dat aardbeien in het Engels ook strawberry's heten...stro-bessen letterlijk vertaald, haha!

Sent from my MotoG3 using Tapatalk

Geplaatst:

In potten heb ik niet zo'n last dat aardbeien op de grond komen te liggen.

Ik poot ze met het steeltje wat eerder aan de moederplant zat naar binnen toe en de meeste bloemtrossen groeien vanuit de tegengestelde richting waardoor de meeste aardbeien over de rand van de pot in het luchtledige hangen.

De aardbeien die dat nog niet doen, kan je achteraf met de hand naar de rand geleiden.

In de vaste grond ben ik nog wat zoekende, zowel over worteldoek als over stro, ben ik niet helemaal tevreden.

Bij beiden heb ik tot nu toe gehad dat daar zich veel pissebedden en kleine naaktslakjes onder gaan huizen, die als de aardbeien bijna rijp zijn, de aardbeien gaan aanvreten. Het zwarte doek heeft daarnaast als nadeel, dat het veel warmte uitstraling heeft door de zon.

Cacaodoppen heb ik al veel gebruikt in de siertuin en het schimmelen van de onderlaag na een bepaalde periode heeft daar geen nadeel voor de planten aldaar opgeleverd.

Voordeel is in ieder geval dat slakken het niet zo prettig vinden en de pissebedden vinden het ook niet veel.

Ik ben het nu als test aan het proberen bij mijn aardbeien in de vaste grond.

Indien het nadelig blijkt te zijn dan is het zo weer verwijderd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.