Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kalk strooien in plantgrond van citroen


Nieuw

Aanbevolen berichten

Jonge citroenplant (8 bladeren) een kleine blad, bovenste 3 bladeren zijn lichter van kleur vergeleken met onderste donkergroen. Ik heb de jonge plant in schone plantenbak geplaatst plus schone aarde met kalkballetjes dus vorige aarde heb ik niet samen gemengd (wortel onder de kraan gespoeld), vandaag keek ik er naar en zag dat de eerste 2 bladeren slapper zijn geworden.

 

Kan dat zijn dat ik gisteren weinig water heb gegeven of gaf kalk schade aan mij plant? Kalk voegde ik juist toe dat de plant wat donkerder en sterker kon worden.

 

Voorbeeld: wat-is-er-met-mijn-munt-plant-aan-de-hand-t13048.html

 

Eerste eerste top bladeren lijken daar op die top van bovenstaande topic.

 

Net heb ik snel weer water gegeven tot dat het ging uitlekken.

 

Wat kan ik doen dat de jonge plant weer stevig kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroen wil ábsoluut geen kalk aan zijn voeten. Heeft zure grond nodig. Géén kalk geven. Ook liefst kalkvrij gietwater. ( en heeft in de groeimaanden vrij veel water nodig )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroen wil ábsoluut geen kalk aan zijn voeten. Heeft zure grond nodig. Géén kalk geven. Ook liefst kalkvrij gietwater. ( en heeft in de groeimaanden vrij veel water nodig )

 

Ik heb meteen veel water laten doorlopen want dat spul lost op en vervolgens heb ik beetje mestkorrels bovenop geplaatst, denkt je dat wel goed komt? Hoe kan je de grond zuur maken? Paar druppels van citroensap zal vast niet helpen denken ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalk is zeer slecht voor citrusplanten, ze erg zelfs dat je best geen leidingwater geeft...

Zuurder maken van de grond doe je door turf toe te voegen of natuurvriendelijker is dennennaalden of koffieprut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...