AnneB Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 In het krantje van de intratuin kwam ik de 'potatom' tegen: een Solanum (denk ik dan) die zowel tomaten als aardappels produceert. Ik vind het in theorie erg interessant, maar in de praktijk lijkt het me erg moeilijk om van beiden noemenswaardig te kunnen oogsten. In de gebruiksaanwijzing staat dat de oogst van de aardappelen 14 dagen na de tomaten valt. Dat kunnen dan toch nooit echte mooie aardappelen worden? Aan de andere kant klinkt het wel gaaf als je beiden op dezelfde m2 kan telen. Ik ben sceptisch maar benieuwd. Wie o wie heeft er ervaring of wil kennis/theorieën delen? Om deze foto moest ik wel een beetje giechelen. Houdt hij niet gewoon een tomaat- en een aardappelplant vast? Home is where the harvest is.
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Ja, zie hier: het-gezamenlijke-tomtato-topic-t16436.html Ik sluit dit nieuwe topic, eventuele vragen en opmerkingen kunnen in het oudere topic Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Potatom = TomtatoZie: het-gezamenlijke-tomtato-topic-t16436.htmlVeel leesplezier. En als je nu al zowel aardappelen als tomaten hebt staan, dan kan het dit seizoen nog. 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten