Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

dames en heren,

vanaf dit jaar wil ik een moestuin(ruil)dag organiseren voor het zuiden.

bij mij in het dorp, de locatie is Haaren Noord-Brabant. wil iedereen die wil komen meedenken over een datum en wie wat dan kan regelen, zodat we een leuke dag kunnen organiseren. het idee is dus om met z'n alle samen te komen en dan ook plantjes, stekjes en zaden te ruilen. kennis uitdelen en ook zelfgemaakte spulletjes.

laat maar wat horen!

groetjes tim

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hartstikke leuk, succes!

Maar... nu het nog vers is... ik zou de titel veranderen. Zelfs met de afkorting NMM ontstaat er verwarring met de MTF topics en bijeenkomsten, dit is de afgelopen jaren wel gebleken.

Misschien kun jij met de Z van Zuidelijk beginnen? ZMR ofzo? (Zuidelijke Moestuin Ruildag)...

Geplaatst:

Hallo Tim

Zoals ik in een vorig topic heb aangegeven: als ik voldoende energie heb, dan kom ik. Ik weet dat nu nog niet, lyme is sowieso grillig en ik ben daarnaast momenteel een kuur gestart die kan zorgen dat ik fitter ben, maar ook juist slechter. Over 3 tot 4 weken kan ik het een beetje inschatten.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Leuk om te horen.

Ik denk dat we ergens eind juni misschien een datum kunnen prikken. ook zou ik het fijn vinden als jullie meedenken wat ik hiervoor zal regelen en dat we even een datum concreet kunnen benoemen.

Groetjes tim

Geplaatst:

Ik kan niet op 11/12 juni en 18/19 juni kan ik niet, maar het weekend van 25 en 26 juni en 2 en 3 juli kan ik wel.

Ik denk dat je niet zoveel hoeft te regelen. Als ieder een plekje heeft om zijn spulletjes uit te stallen en gekregen spulletjes neer te zetten is dat mooi, bijvoorbeeld op tafels. Maar zonder lukt vast ook wel. Voor ieder een stoel is wel fijn. Jorieke heeft daarnaast altijd een weggeeftafel, waarop ieder spullen kan neerzetten die hij weg wil geven. Daar staan ook weleens niet-tuingerelateerde spullen die van eigenaar wisselen, maar meestal is het tuingerelateerd en zijn het zaden, plantjes en tijdschriften.

Als ieder wat meeneemt om te eten en te drinken, dan hoeft het jou ook niets te kosten. Ik neem niet voor anderen mee, mijn eten is niet te eten, ik neem voor mezelf mee en kan wegens voedselproblemen niet van andersmans eten en drinken gebruiken. Mijn man, als die als chauffeur meegaat, ook niet.

Als de datum bekend is, maak dan even een topic aan waar ieder zich op kan geven, dan weet je hoeveel er komen.

Geplaatst:

Prima idee, als het nog een stuk zuidelijker was geweest (vindt het nu meer "midden" zeg maar) dan had ik er wel bij willen zijn. Niet dit jaar, wegens teveel drukte, maar volgend jaar.

Geplaatst:

Letten jullie er wel op dat er niet teveel verwarring komt met de noordelijke moestuin middag die al gepland staat?

Dezelfde data lijkt me voor de ruiltopics behoorlijk verwarrend.

Paar jaar geleden viel de NMM vlak na de MTFD in zelhem wat zelfs al verwarring gaf. Zo had ik leuke aanbiedingen van mensen waarvan later bleek dat ze niet naar de noordelijke dag kwamen en er dus geen ruil kon plaatsvinden.

goed onderscheid in de ruiltopics voorkomt teleurstellingen.

Geplaatst:

Goede tip om in de ruiltopics als titel op te nemen Zuidelijk.

Mogelijk zien een aantal mensen dit topic niet die wel zouden willen komen? Er zijn nog niet zo heel veel reacties geweest. Misschien is een uitnodiging via pb-tje naar zuiderlingen een idee?

Geplaatst:

Ja lijkt me een goed idee om pb te sturen.

Is echter wel lastig iedereen te vinden uit t zuiden.

Maar tot hoe ver is dan t zuiden?

aangezien er meer dan 7000 leden zijn

Geplaatst:

Misschien actieve leden die je tegenkomt als je hier rondneust. Enóf leden die ook op de ruildag van Jorieke zijn geweest, dit keer of in het verleden.

Geplaatst:

Met het OV is het niet te doen, maar als ik met iemand met een auto mee kan rijden vanaf Rotterdam ofzo kan ik wellicht wel komen. Wel heel leuk dat je dit organiseert, Tim!

Geplaatst:

Voor mij hetzelfde als Nadi zegt: Als ik kan, zal ik zeker proberen om erbij te zijn.

Voor Vlamingen uit de buurt van Turnhout ( ca. 50 km.) of zelfs Limburg of provincie Antwerpen, zal Haaren (in de buurt van Tilburg) ook nog niet zo ver zijn.......

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Helaas. Op vakantie net.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Moet even overleggen met m'n zus, zij moet rijden maar het is dan ook net haar verjaardag. Maar misschien vindt zij het ook wel leuk. Ik moet wel m'n hond meebrengen, mag dat?

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Dat treft, dan ben ik toevallig in Tilburg en lijkt me leuk om even op de markt te komen kijken. Kan dat ook? Enig idee van het tijdstip?

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...