Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat lief van je om voor mij slakkenkorrels te strooien! Je bent een schat. Wat zijn er toch een boel lieve mensen op de wereld.

In de winter staat de zon veel lager. Ik heb bij de bosrand ook nog een stukje tuin en in de winter vriezen daar de kolen stuk, terwijl dat op mijn hoofdtuin niet het geval is. Door de lage zon en de hoge bomen is er in de winter alleen maar schaduw, terwijl ik er in de zomer nauwelijks schaduw heb, alleen heel kort op een klein stukje.

Ik denk ook dat het niet zo koud is geweest op de tuin. Ik ga er van uit dat er een band over het vliegveld en mijn huis is geweest waar het wel gevroren heeft.

Geplaatst:

Oh geen punt ik liep daar toch langs

Ah ja dat klinkt logisch dat er schaduw is in de winter. Kan me voorstellen dat de zon net achter de bomen daar schuilt. Wel jammer dat dat plekje in de winter niet echt bruikbaar is dan.

Geplaatst:

Een beetje late reactie Kibas, maar wat fijn dat er geen schade is. Na je uitleg over je gezondheid zou het uiteraard ook wel meer zijn dan alleen 'vervelend' hoe ik het in eerste instantie noemde.

En wat een behulpzame mensen hier.

Groetjes Joycee

----------------

When someone said I live in a fantasyworld I almost fell off my unicorn

Geplaatst:

Ik kan me voorstellen dat je mijn bericht hebt opgevat als 'meer dan vervelend'. Ik zou dat in jouw geval denk ik ook gedaan hebben. Ik was niet erg duidelijk denk ik. Mijn planten weg door vorst voelt als een deuk in mijn voedselvoorziening. Dat klinkt als iets vervelends, maar zo voelde ik het niet, ik had er vertrouwen in dat er wel een oplossing zou komen (en dat zou ook gebleken zijn, want meerdere lieve mensen hier op het forum hebben aangegeven anders wel plantjes voor me te hebben). En het is niet het einde van de wereld, zoals gezegd heb ik een aantal jaren op alleen maar witlof en rijst geleefd als onbijt, lunch en avondeten en dat heb ik ook overleefd. Er zijn ergere dingen. En natuurlijk zouden niet alle gewassen verloren zijn gegaan door de vorst, ik zou alleen minder groente hebben het komende jaar. Juist de komkommers en courgettes verdraag ik heel goed en kan ik veel van eten, dus in die zin zou het wel heel jammer geweest zijn. Maar het leven is zoals het is.

Ook al voelde het niet als 'vervelend', ik vind het wel leuk dat je meeleeft!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...