Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Rare tomaat....

Eefje78

Recommended Posts

(Helaas, helaas geen foto, toestel is stuk, nieuwe is besteld Maar misschien is het wel een hele gemakkelijke vraag en kan iemand 'm zo beantwoorden?)

Ik heb een tomatenplantje, gekregen van iemand als plantje dus geen idee wat voor soort, en nu blijkt dat er naast gewone tomatenbloemetjes zoals ik gewend ben, nog een ander soort bloemetje in zit Dat bloemetje zit niet aan een trosje, maar helemaal in de top en lijkt nog het meeste op een ieniemienie paardenbloempje...Heb ik iets gemist? Is dit een apart soort tomaat ofzo? Of heb ik hier echt te maken met een mutant?

Hoi Eefje, vaak zit er aan de onderste/eerste tros een "gekke" bloem, tenminste dat is mijn ervaring. Hij is dikker dan de andere bloemen en inderdaad de bloemblaadjes een beetje paardenbloemachtig. Het stengeltje van de bloem is ook vaak dikker. Er kan ook gewoon een tomaat aankomen die dan ook wat afwijkend is. Wat het voor een fenomeen is, en waarom het ontstaat weet ik ook niet, ik zie het ieder jaar bij verschillende tomaatsoorten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎