Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb al zeker 15 jaar een klimhortensia in de tuin. De afgelopen weken dacht ik steeds wat blijft hij toch kaal. En een paar dagen geleden pas zag ik dat er gevreten is aan de blaadjes. De jonge blaadjes zijn zelfs helemaal weg, vreselijk. Met Googlen kwam ik uit bij de taxuskever en de daarbij behorende gevaarlijke larven. De larven heb ik vorig najaar wel in een bloempot gezien maar ik zie ze nu niet in de grond bij de klimhortensia. Is dat omdat ze inmiddels uitgekomen zijn. Ik wil vandaag bestrijdingsmiddelen halen. Zou iemand mij aub vandaag een advies willen geven wat te doen. Ik zou het zo erg vinden als de hortensia kapot gaat. Hartstikke bedankt zovast.

1945603cd5ee3abeb6525d0d79f99b8e.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:

Zooo, jij houdt niet van half werk

Kunnen het niet gewoon slakken zijn?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Als de Taxuskever de boosdoener is, is er weinig aan te doen, vrees ik. Ik hoop voor je dat het slakken waren.

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:
  • Auteur

Beste Aluapje, denk niet dat slakken over de houtige takken van een klimhortensia kruipen, tegen de muur omhoog. Hoop zelf op rupsen. Wel spul bij Boerenbond gekocht om de eventuele larven van de taxuskever bij de wortel uit te roeien. Afwachten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.