lionne Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 kunnen stambonen in een bak als deze? Hoeveel zaden voor bonen moet ik dan zaaien per bak? (en ze kunnen meteen buiten gezaaid toch?) ze komen dan op het balkon te staan op de grond. (met eventueel een rekje om te voorkomen dat ze gaan hangen) Bedankt! Quote
julia Geplaatst: 21 mei 2016 Geplaatst: 21 mei 2016 Ik weet niet wat de afmeting van die bak is maar ik heb in een vak van 30x30 wat ongeveer 20cm diep is, 8 stambonen gezet. Je kunt deze gelijk buiten zaaien. Quote
Niensss Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Heb je ze al buiten gezaaid? Buiten doen ze bij mij niks, blijven slapen. Die wat binnen in het kasje staan die worden nu langzaam aan wel wakker.. Quote
pippi Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Ik zou ze ook binnen zaaien. Als ze eenmaal opkomen groeien ze goed door (die van mij ploften gewoon uit hun bakje), en dan heb je al flinke zaailingen om uit te planten. Quote
julia Geplaatst: 22 mei 2016 Geplaatst: 22 mei 2016 Ik heb de stambomen 2 weken terug in de grond gestopt met het warme weer. Deze waren binnen 4 dagen al mooi opgekomen. De stoksnijbonen nog eerder en deze zijn al aan het klimmen! Quote
mkleinman Geplaatst: 30 mei 2016 Geplaatst: 30 mei 2016 ik heb ook een aantal keer geprobeerd om stamslabonen en peultjes op te kweken in dit soort bakken. Het viel mij in elk geval elke keer weer tegen. Mijn vermoeden is dat de hoeveelheid voeding voor de planten in zo'n bak te beperkt is. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Dakmoes Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Lijkt me sterk, bonen hebben heel weinig voeding nodig omdat ze zelf stikstof fabriceren (mbv speciale bacterien in hun wortels). Eerder het omgekeerde, misschien is standaard potgrond wel teveel voor ze? Misschien kun je beter potgrond mengen met zand? Quote Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig
sugarlevi Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Ze hebben meer nodig dan alleen stikstof. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.