Jump to content

Tips voor nieuwe grasmaaier gevraagd

Lenepeen

Recommended Posts

Ik wil graag een nieuwe maaimachine aanschaffen (een gewone handmaaier). Ik zou graag willen weten wat een goed merk/model is. Goedkoop blijkt ook in dit geval duurkoop; de goedkoopste van van Cranenbroek is geen beste. Wil best wat besteden, als het maar een fijne machine is. Heeft er iemand een goed tip?

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Aha... ok... een hand hand maaier.

Tja... vroeger veel mee moeten maaien als kind dus best een hekel aan die dingen.

Maar het lijkt me belangrijk dat je het apparaat goed kunt onderhouden dus dat je overal goed bij kunt en de messen gemakkelijk kunt slijpen indien nodig.

En dat ie wel wat power heeft en licht loopt. En niet dat het bij elk verdwaald takje dat tussen de messen komt vast gaat zitten.

Het merk wat je laat zien is van oudsher een zeer goed merk. Dit model zou ik niet nemen, de duwboom heeft onnodig veel scharnier punten en dat maakt hem zwak.

Op de website zijn modellen te zien met andere duwbomen.

Dit zijn gazonmaaiers dus alleen geschikt om gazongras te maaien, elk takje wat tussen de messen komt zal hem blokkeren helaas.

Belangrijk is dat je het ondermes goed afsteld op het kooimes, en vooral goed afgesteld houdt.

Dan slijpt het mes zichzelf.

Aan het eind van het seizoen de machine schoonmaken, het gras wat om de kooias gewikkeld is er uit pulken, en je en dan gaat de machine zeer lang mee.

Mijn eigen grasmaaier komt bij het grofvuil vandaan, hij maaide niet meer.

Ik heb hem dus schoongemaakt, het gras van de as afgehaald, ondermes afgesteld, en ik maai er alweer drie jaar het gras mee.

Peter.

• 2 weeks later...