Jump to content

Paprika plantjes groeien nauwlijks tot niet

Recommended Posts

Goedenavond,

Ruim 2 a 3 weken geleden het ik paprika zaadjes geplant, in totaal 16 stuks en ze staan op de vensterbank in een kamer met de verwarming aan omdat ik heb begrepen dat ze veel warmte nodig hebben. Er zijn er maar een paar uitgekomen maar zelfs de plantjes die zijn uitgekomen groeien niet echt. Weten jullie waar dit aan kan liggen, alle tips en trucs zijn van harte welkom.

Toegevoegd een foto zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/2016061217405785071465758544.jpg

Groeten Euredice

Er stond geen [/img] achter je foto.

2016061217405785071465758544.jpg

Ik denk dat je nogal aan de late kant bent voor paprika's, maar ik heb verder erg weinig verstand van paprika's dus een kenner moet er maar iets over zeggen.

Ziet eruit als zaai "n stekgrond? Dus zonder voeding?

Zou de nu uitgekomen kiempjes voorzichtig verspenen (aan de blaadjes beethouden) en in een potje met potgrond zetten. Kijken of ze dan op gang komen.

Verder ben je inderdaad behoorlijk aan de late kant dus ik hoop dat je aan het eind van de zomer een warme plek voor ze hebt om de eventuele vruchten te laten afrijpen.

Volgend jaar een paar maanden eerder beginnen.

Paprika's en pepers.Zijn ook echt belachelijke langzame groeiers.

Een reden dat veel mensen al vroeg in het jaar beginnen. Ze zijn nu beetje, bij beetje, energie aan het vastleggen om worteltjes te groeien, en het eerste echte blaadje aan te gaan maken. En dan meer, en meer, en meer...

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Ik zou ze zo snel mogelijk in een potje met verse potgrond zetten zoals Erny zegt. Vaak gaan ze dan meteen beter groeien.

Volgend jaar gewoon 3 maanden eerder beginnen want een grote oogst van deze plantjes zit er niet meer in. Mijn eigen paprikaplanten zijn nu ongeveer 80 cm hoog maar die staan in een kas, dat scheelt iets. Zelf heb ik paprika en pepers begin februari al laten kiemen.

Overigens moet je met paprika planten in huis oppassen met de verwarming, als het te warm is en ze krijgen niet genoeg licht krijg je lange dunne planten. In deze tijd is een plekje achter een raam aan de zonzijde warm genoeg en met warm weer gewoon buiten.

Succes!