Geplaatst: 13 juni 20169 j Hallo allemaal! De moestuin loopt op rolletjes en ook de snijbloementuin was een succes!Over een tijdje komt er een stukje tuin vrij, o.a. door het rooien van tulpen. De vraag is, kan ik hier nog goudsbloem op zaaien? Ik lees op internet dat je goudsbloem kunt zaaien vanaf half april zo'n beetje, maar tot hoe laat in het jaar kun je deze bloemen zaaien? Alvast bedankt voor jullie waardevolle adviezen! p.s. ook de goudsbloemen zal ik gaan snijden
Geplaatst: 13 juni 20169 j Nou, die ontkiemen nog heel lang hoor. Het is alleen de vraag of er nog bloemen aan komen als je erg laat bent. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 13 juni 20169 j Hier (15 km. van de kust) overwinteren late zaailingen normaal vrij goed en bloeien dan vanaf april. Als je uitgebloeide bloemen niet weghaalt, worden planten snel lelijk...zaaien zich makkelijk verder uit....2 a 3 generaties in een jaar is goed mogelijk. Als je bloemen weghaalt als uitgebloeid, dan staan ze 2 a 3 maanden mooi. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 13 juni 20169 j Auteur Bedankt voor de reacties! Ik zie trouwens op internet twee verschillende soorten zaden, een soort gekromde dingen en rechte dunne stokjes. Wat is het verschil tussen beide?
Geplaatst: 13 juni 20169 j De kromme zijn de zaden. Rest waarschijnlijk iets van zaadomhulsel.... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 13 juni 20169 j Of zaadjes van Afrikaantjes. Ze worden hier en daar wel eens verward met elkaar.
Geplaatst: 14 juni 20169 j Auteur Ja inderdaad!Die rechte stokjes zijn gewoon andere zaden! Op internet worden ze vaak door elkaar gehaald met goudsbloemzaden Maar, bedankt allemaal!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.