mkleinman Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Komen net terug van een stukje wandelen. Hier vlakbij staat al jaren een walnootboom. Die produceert elk jaar wel wat walnoten maar nog niet echt heel veel. De boom is een meter of 10 hoog schat ik en zit op dit moment helemaal vol met walnoten! WAUW! Van het najaar maar met een zak langs om wat te rapen. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
geedee Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Je kunt er ook een paar inmaken. Het is nu de juiste tijd ervoor want de noot heeft nog geen harde schil aangemaakt. Pluk er een stuk of 12 a 16; dat is écht meer dan genoeg! (de volgroeide noten op het najaar zijn zoooooo lekker) om dit testje te doen en om te kijken of je het lekker vind. recept: https://www.mergenmetz.nl/recepten/groente/noten/ingemaakte-walnoten/ Quote
Riraro Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 We hebben er hier ook een aantal in de buurt staan, maar helaas komt er elk jaar een groep roma's (of iets dergelijks) speciaal naar deze buurt om ze met behulp van stokken e.d helemaal leeg te halen....... t is dat we uit onze tuin juist nog wat bomen weg moeten halen, anders had ik al lang geprobeerd een stek te maken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.