eva1986 Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Siroop van munt, en munt met citroen, om later limonade of "thee" van te maken! Staat nog even te trekken, maar smaakt al heerlijk! (en zoet!) Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
helena Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Norli en roodbloeiende peulen, ook Sugar snaps. Eens zien wat het best smaakt uit de vriezer. Ook kelvedon doperwten. Ook wat kleine peultjes, doperwten en mini worteltjes in soepgroenten bakken verdeeld. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 slim die soepgroentes..rauw of geblancheerd? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2012 Auteur Geplaatst: 14 juni 2012 Limonade siroop van aardbeien en rabarber. 14 flessen van een halve liter Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Janine~Bustani Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Dat klinkt lekker Jorieke! Heb je een recept? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2012 Auteur Geplaatst: 14 juni 2012 Op 1 liter sap gebruik ik 1 kg suiker, en die suiker voeg je toe nadat je het sap goed hebt gekookt. Na het toevoegen van suiker, niet meer koken, want dan kan het wel eens te dik worden en mengt het niet meer goed met water. Ik had 1 onsapper-pan vol met rabarber, en een kwart met aardbeien gok ik. Geen precies recept dus. Van de rabarber prut en aardbeien prut maak ik zo nog jam. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Janine~Bustani Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Dank je! Die komt op de lijst voor volgend jaar Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2012 Auteur Geplaatst: 14 juni 2012 Hier is al een mooi topic over siropen. Daar zie je ook dat iedereen het weer anders doet https://www.moestuinforum.nl/vruchtensiroop-t1463.html? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Janine~Bustani Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Oh dank je! Had die (volgens mij) nog niet gelezen Quote
helena Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 slim die soepgroentes..rauw of geblancheerd? 1 min. laten koken en snel af laten koelen. Ik weet ook niet wat het slimste zou zijn. Quote
dennislp Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Citroenmelisse limonade siroop gemaakt.. Maar is nog wat dun, moet denk nog even suiker kopen en er wat extra door doen En pff, wat zitten er overal veel luizen.. moest voordat ik er suiker door ging doen nog even de boel filteren door een doek, zag een paar dooie luizen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
eva1986 Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Heb je de citroenmelisse gekookt Dennis? Want bij mijn ijsthee experimenten kreeg ik als tip van Jorieke dat citroenmelisse zn smaak verliest bij koken??? Dus als het bij jou wel lukt, dan ga ik het nog een keer proberen! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
dennislp Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Niet gekookt. Water wat net van de kook af was er over heen gegooid en daarna dik 20 uur laten trekken. Proef de citroenmelisse nog wel. Maar er moet nog wat meer suiker bij.. ga er morgen maar weer mee verder. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
eva1986 Geplaatst: 14 juni 2012 Geplaatst: 14 juni 2012 Oké top! Bedankt! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
MoesNique Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Ik mocht 5 kilo rabarbermoes inmaken een kilo Rode bietjes en een flesje zoet/zure bietensap Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
appelvrouw Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Dat ziet er erg mooi en lekker uit Nique! Die potten ook zo mooi..ik doe t nog met die ouderwetse beugelpotten. Ikzelf een spitskool van 1.6 kilo, enkele heerlijke bietjes en een granaatappeltje uit eigen kas Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 en is ie lekker je granaatappeltje ? ik zag hem vanavond nog op je moestuinblog aan de plant hangen Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
MoesNique Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 (aangepast) Die gebruik ik ook nog vollop appelvrouw en ook nog steeds heel trouw zo'n ouderwets onhandelbaar grote pan, grote thermometer etc. (staan nog in het hoekje op de achtergrond, net weer geschoont) Het wordt ook hoog tijd dat ik ga moderniseren als ik hier zo rondlees Deze potten zijn nieuw en ik moet zeggen ze werken prima en ik vond ze schitterend stapelen. Ook de veel kleinere bijbehorende klemmetjes werken prima. Ik was er eerst wat terughoudend in, toch nu ben ik om. ps: ik ben totaal onbekend met de granaat appel (wat een boer niet kent dat ....), toch dat ziet er wel heel uitnodigent uit zo'n vrucht. Smaak,,,,, zoet, zuur of wat moet ik me daar zo bij voorstellen ? 17 juni 2012 aangepast door Gast Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
appelvrouw Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Hij was smaakvol...met veel zure tinten Binnenkort ga ik hem snoeien..en proberen te stekken..voor wie er een kas heeft. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MoesNique Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Nou............ ik hou me aanbevolen. Mijn nieuwe kasje is wel in voor modernisering Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
appelvrouw Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Prima hoor. Help me maar herinneren..als je ooit leest dat t gelukt is ( eerst maar eens proberen te stekken... ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gemma Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Vanmorgen vroeg alweer 5 potten aardbeien jam gemaakt en 4 potten rabarber compote.Ook stilaan al wat kruiden aan het drogen voor de winter voorraad. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Delphiob Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Afgelopen weekend. Vlierbloemens siroop. 14 potten aardbeienjam2 liter rabarber aardbei sap / siroop. Quote The greatest mistake you can make in life is to be continually fearing you will make one. Elbert Hubbard (1856 - 1915)
helena Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Volle sappan met rode bessen. Daarbij, voor de smaak, 3 potten vlierbessen en 2 pk. geleisuiker. Man, man wat lekker Quote
MoesNique Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Ook hier kon de Spinazie niet langer wachten, dus voor het eerst mocht ik deze bereiden en 'invriezen'.Ik ben heel benieuwd hoe de smaak later zal zijn Andijvie, mocht ik op dezelfde wijze ook maar eens 'invriezen'(inweckken van andijvie alsook spinazie vind ik niet lekker, dus nu een keer invriezen proberen ) 2 kilo Spinazie (invries klaar)2 kilo Andijvie (invries klaar) Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.