Geplaatst: 3 september 201312 j Het is wel dubbel werk, maar als je de foto's nu eens eerst in je computer zet en dan op het forum, lukt het dan wel ???Ik heb hem opgeslagen en toen met Windows Photo Viewer de foto omgedraaid. Groetjes,Conny. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Geplaatst: 4 september 201312 j Ik denk dat ik gewoon geen foto's via mijn ipad moet versturen. Meestal verstuur ik ook alleen de foto's van mijn camera, die op mijn computer gezet worden. Maar Ipad leek zo makkelijk. Foto maken, naar forum, berichtje, foto , klaar! Maar ja, dan wel de foto op zijn kop. Ik ga ( laten) uitzoeken hoe dat anders kan!
Geplaatst: 4 september 201312 j Dat probleem heb ik ook af en toe met ipad foto's. Ipad op zijn kop houden bij het maken van de foto helpt.
Geplaatst: 5 september 201312 j Zoetzure pruimensaus gemaakt, mirabellenconfituur gemaakt, prei ingevroren, snijbonen ingevroren... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 september 201312 j Voor het eerst zelf ketchup gemaakt! van een kilo afgevallen, halfrijpe tomaten en een paar zoete puntpaprika's.
Geplaatst: 5 september 201312 j Net weer een paar kilo pruimen geplukt/geraapt. Wil die confituur van Jootje wel even proberen..iets met Port en Koekkruiden? Wil je het recept even geven Jo? Edit: ik heb het al gevonden denk ik, dit recept: http://www.smulweb.nl/recepten/1128765/Kruidige-pruimenjam-met-rode-port We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 september 201312 j Courgettes in zoetzuur gemaakt, calendulamaceraat , tijmsiroop en saliesiroop
Geplaatst: 6 september 201312 j Yep...dat was het recept Jet. Ik heb alleen die 5 scheppen suiker laten zitten.....zag het nut niet....
Geplaatst: 6 september 201312 j Ik ook !Wel (zeer) ruim port genomen, en maar één theelepel speculaaskruiden op een dubbele hoeveelheid pruimen.Smaakt prima. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 201312 j Het is een mengsel van gedroogde bloem (blaadjes), schijfjes fruit zoals sinaasappels of citroenen en/of specerijen..en wordt gebruikt als verfrisser van een (kleine)kamer.Het kan ook allegaartje betekenen.Ik vind het wel een gek woord, want in het Frans betekend pourri ook: verrot We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 september 201312 j uhm...wat is potpourri? Iets waar je gedroogde dunne limoenschijfjes voor nodig hebt... http://nl.wikipedia.org/wiki/Potpourri_%28luchtverfrisser%29
Geplaatst: 9 september 201312 j Snijbonen geblancheerd voor in de vriezertomaten staan in de oven met kruiden voor in de vriezer of wecken in de pot (*twijfelt nog*)Reine Claudes staan in de suiker, morgenochtend jam maken3 emmers pruimen (al in de ton) voor de drank. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 september 201312 j uhm...wat is potpourri? Iets waar je gedroogde dunne limoenschijfjes voor nodig hebt... lieve geedeedank , snapik, maar het ruikt hier elke dag al zooooo lekker, zie hier kun je t ook eten/proeven/desnoodsonderjearmstoppen ?m vr grRobO
Geplaatst: 11 september 201312 j Sambal gemaakt van ca.2 kg Spaanse pepers. ben benieuwd of het gelukt is. Vandaag bij de Jumbo geweest om gember en knoflook te halen voor het maken van de sambal. Bij de Jumbo kosten twee Spaanse pepers 99 cent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 11 september 201312 j Wow van 2 kilo..dan heb je een berg sambal Ik heb 7 potjes gemaakt van 4 uien, 10 tenen knoflook, 20 pepers cayenne en twee grote tomaten..specerijen/kemiri/trassi erbij natuurlijk maar die kwamen niet uit mijn tuin.Ondanks dat ik geen pitjes heb gebruikt vind ik de sambal behoorlijk pittig We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 september 201312 j appelcider (links op foto) appelsap (rechts en achter op foto) stoofpeertjes en tomatensaus met Hongaarse Tök. Verder een 120 litervat met gesneden peertjes zonder steel gevuld voor Palinka.(gestookte drank) Ik kan geen appel of peer meer zien maar we zijn nog lang niet klaar http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 12 september 201312 j pannetje tomatensaus staat te pruttelen en de krootjes staan te koken, wat is het toch heerlijk om lekker te koken uit eigen tuin, ga zo ook nog een pruimentaart bakken en ben nog op zoek naar een lekker recept voor een bramentaart.
Geplaatst: 12 september 201312 j twee keer 0,75 l druivensap geweckt in de oven, ben benieuwd...want ben weckgroentjelavendel gedroogd (voorjeweetnooit)spitskool gedroogd (voorjeweetnooit)
Geplaatst: 13 september 201312 j Met sinaasappels uit eigen tuin? Ik heb afgelopen maandag 6 potten courgette zoetzuur (of beter zoUtzuur, naar recept wat Jasmin gepost had in t courgette-recepten-topic, ik ben benieuwd of t lekker wordt, er ging flink zout in) geweckt en 4 potten courgettepuree met ui. Was mijn eerste poging, t is in elk geval allemaal keurig vacuum getrokken. Ben erg benieuwd naar t zoetzuur. elizabet.nl
Geplaatst: 14 september 201312 j 21 weckpotten 0,5 liter met sperziebonen geweckt.11 weckpotten 0,5 liter rodekool met appel geweckt.28 potten appelcompote gemaakt.Wittekool staat in de pot zuurkool te worden.( en een nieuwe melkkefir cultuur staat op kweek in de kast ) http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 15 september 201312 j zo hé, goed gewerkt Gemma, zou bij ons zeker goed zijn voor 2 maanden groenten... ...hier 6 x 400 g rode kool ingevroren, met appeltjes en koek ...is goed voor 1 week
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.