Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Snijbonen in de vriezer gedaan ( 8 porties voor mijzelf alleen, manlief lust dat niet.. )

17 porties bieten ingevroren.

 

Gemma tot nu toe bewaarde ik de bieten in zaagsel, maar wil wel invriezen proberen..hoe vries jij de bieten in? blancheren, en dan hoeveel minuten?

En de snijbonen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

munt, laurier, rozemarijn, wat kievitsbonen gedroogd (dat had natuurlijk net zo goed aan de omgekeerde plant gekund... ) rest van de kievitsplanten in de schuur gehangen, ondersteboven ja

 

spiraal van de drogerkast uitgezet en de hele schuur als zonnedroger gebruikt, dus warme schuurlucht door de ventilator, top , verbruik van 350 W gedaald naar 20 W (note to self: werkt alleen overdag, duh, dus op tijd weer uitzetten RobO!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spekbonen geplukt en straks invriezen, moet me nog gaan verdiepen in wecken. En zo juist een lekker bord vol snijboontjes gegeten die had ik nog in de vriezer van de volkstuin mmmm was lekker moet een beetje minder zout eten dus heb ik herbakruiden gebruikt moet zeggen smaakte heeeeel erg goed.

 

En als toetje (eerder tussen door snack) een paar druiven uit eigen tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snijbonen in de vriezer gedaan ( 8 porties voor mijzelf alleen, manlief lust dat niet.. )

17

porties bieten ingevroren.

 

Gemma tot nu toe bewaarde ik de bieten in zaagsel, maar wil wel invriezen proberen..hoe vries jij de bieten in? blancheren, en dan hoeveel minuten?

En de snijbonen?

 

Ik kook de bieten afhankelijk van het formaat.

Vervolgens kook ik ze 20 minuten. ( hele dikke een half uur )

Dan vel verwijderen en "staartje" en laatste plukje loof.

Dan rasp ik de bieten en dat vries ik per portie in.

Bij het eten hoeven ze alleen verwarmd te worden ( of koud en dan alleen laten ontdooien).

En opmaak brengen zoals je ze lekker vind ( wij met beetje azijn, suiker, appel en gesnipperde ui )

 

De snijbonen was is, snijd ik en gaan zo in de vriezer

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode bietjes deed ik vroeger ook zo als gemma.

 

Nu doe ik het afschillen en plakje of vierkante stukjes 1 bij 1 cm even koken 10 min.

De plakjes zo in de vrieze en deze gebruiken wij voor de stampot rodebiet met stukjes kaas er door.

 

de stukjes maak ik in voor zoetzuur in potjes.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 potten Reine Claudejam d`Althann jam ( Lie nam het letterlijk toen ik zei: haal even een kilootje of wat pruimen uit de boom om jam te maken..hij had de boom leeggeplukt...)

Een dienblad vol met halve Reine Claudes Doréé in de vriezer...( die hangen bij een buurman aan een boom voor de deur...gisteren heb ik daar met logeetje onze buik vol staan eten bij die boom..groot!zoet!superrijp! met het idee dat de buurman op vakantie was. Kwam hij vandaag met een grote bak gevuld met deze pruimen aanlopen..met een knipoog zei hij: ik begreep dat je deze lekker vind had ie ons gewoon zien smullen vanachter zijn raamluikje wel erg, ik heb wel 200 kg pruimen hierachter en hij maar 1 boom... ik heb hem maar een potje jam gegeven

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

courgette soep en ingevroren in bakjes van de chinees

stokslabonen, een paar minuten de kook erover en daarna ook in de vriezer

 

nu las ik jou berichtje Gemma en de reactie van Jet, over het zo invriezen van de boontjes

dit ga ik de volgende keer ook doen

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat momenteel een bramen-cake met honing topping in de oven, en de kwarttaart van bramenpulp staat op te stijven in de koelkast. Verder heb ik vorige week een bérg ingemaakt in weckpotten en liggen momenteel een hele hoop bosjes kruiden te drogen.

 

Vanavond ga ik verder met de tomatensoep, die nu zachtjes staat te pruttelen. Voordat ik er soep van maak, lepel ik nog wat potten vol die ik apart behandel als zijnde tomaten-pastasaus. Multitasken!

 

 

Alleen..... de geur van tomaten en bramen, gecombineerd, is toch niet heel geweldig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...