Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

yacon uit de winterstalling gehaald, heerlijk zoet & knapperig

nu ingemaakt volgens recept van Thea, rode bes, yacon citroen en vanillestokje, uurtje op 85 graden

Geplaatst:
blijft dat goed, tomaatjes uit de oven in de olie?? Kan me voorstellen dat er nog vocht in de tomaatjes zit en dat je dan last krijgt van schimmels e.d.

Ja, de enige probleem was dat we hebben te goedkope olijfolie gebruikt. Als het heel goedkoop is dan krijg je "vetstukjes"in de olie als het in de koeling ligt. Dat maakt niet uit qua smaak, maar ziet niet zo mooi uit. Volgende jaar gaan we betere olie gebruiken. Schimmels hebben we niet gekregen.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Dat olie stolt heeft niets met de kwaliteit van doen hoor! Alle olie stolt onder een bepaalde temperatuur. Is ook helemaal niet erg, als-ie boven die temepratuur komt, wordt-ie ook weer helder. Ik zou eerder olie die niet stolt in de koelkast wantrouwen, daar zijn rare dingen mee uitgehaald.

Overigens is schimmel niet je grootste probleem bij het in olie inmaken van tomaten, maar botulisme. Goed dat je ze in de koelkast bewaart dus.

elizabet.nl

• 2 weeks later...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Daslookboter gemaakt,en ingevroren. Ik heb nu 7 bakjes basis,om straks met het BBQ seizoen lekkere kruidenboters te maken.

Geplaatst:

Paardenbloemenstroop gemaakt..heerlijk in de yoghurt, een beetje dun voor de pannenkoek, maar ik heb begrepen dat de stroop na een tijdje nog wat "bijstijft"...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Qua smaak is het redelijk vergelijkbaar met knoflookboter. Voordeel van daslookboter,je hebt de smaak,maar niet de nageur.

Geplaatst:

Van gekochte rabarber heb ik 3 potjes suikervrije compote gemaakt.

Zelf ik ik nog te kleine plantjes om rabarber ervan te kunnen eten(4-6 cm)

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Geplaatst:

spinazie geplukt in de serre

ongeveer +/- 20 kg gewassen geblancheerd en geweckt genoeg voor 31 maaltijden

zaterdag tomatenplanten geplant in totaal 44 stuks

ook voor 2 maaltijden salade geoost uit de serre bieslook - platte peterselie uit de tuin

buiten rabarber geoost voor rabarbercake te maken en rabarbermoes lekker

• 3 weeks later...
Geplaatst:
9 mini potjes tomaten puree, 3 flessen tomaten-vocht, een halve pot zuurkool.

En 3 pesto broden, en 3 kaneel/suiker broden:

92_61f0ed4977345f86ed5d680793f12cbd.jpg

We hebben nog een paar potten met brood staan, die ik in 2011 heb geweckt. We hebben er dit weekend weer 1 open getrokken, en er lekker van gegeten. Het brood is wel vrij droog, maar dat was het toen in 2011 ook Ik maak er dunne plakken van die ik even krokant bak in een koekenpan. Daarna wat boter of ander smeerseltje er op, en eet smakelijk

IMG284524371401087695.JPGIMG284845851401087701.JPGIMG285061811401087707.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...