Ga naar inhoud

Welke beestjes op mijn pompoenplant?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja lijkt me ook luis zo te zien. Spuiten met een mengseltje van zeepsop en spiritus. Paar dagen herhalen en dan zijn ze weg. Of lieveheersbeestjes vangen en erop zetten, wil ook wel werken, die eten er zo'n 100 per dag

Geplaatst:

Inderdaad, een voorbeeldfoto om bladluis te leren herkennen Ik heb hier vorig seizoen lieveheersbeestjes voor aan het werk gezet en die hebben hun taak prima uitgevoerd

Geplaatst:

Je kunt ook de larven van lieveheersbeestjes zoeken, die schijnen er nog meer te eten. Heb ik vorig jaar in mijn kas gedaan. Het duurde wel lang want luizen vermenigvuldigen ook razendsnel. Ik zou beginnen met groene zeep in water! Werkt meestal prima en anders kun je ook nog brandnetelgier maken.

Geplaatst:

Ik heb deze leuke diertjes op mijn watermeloenen, mijn gewone meloenen en mijn aubergines. Bij de meloenen zelfs zo hard dat ik ALLE bladeren heb moeten wegknippen, bij mij zaten de bladeren gewoon VOL. Ik was dit nog nooit tegengekomen.

Gelukkig heb ik 1 grote watermeloen en 1 gewone meloen die nog groeien Voor derest hangt er nix meer aan :P

Volgend seizoen iets sneller behandelen, ik was rijkelijk te laar :P

Geplaatst:

Brandspiritus gehaald. Dus mengen met wat zeepsop en sproeien die handel?

Ben benieuwd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:

Wat bij mij hielp en daar kwam in per ongeluk achter was de groenten in potten in de wind zetten. Ze waren zo weg! Geen idee wat voor logica achter zit. Maar het werkte in ieder geval.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...