rogerde Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Allen gegroet. ik probeer het enige courgette-plantje dat de zondvloeden overleefd heeft te behopuden en heb er rond stro gemulcht ... Weet iemand of dit ook slakken kan tegenhouden ? En zijn slakken eigelijk een gevaar voor courgetten ? In het verleden nooit last van gehad ... maar ik zoek zoveel mogelijk zekerheid. Zoals gezegd dit is mijn enig plantje .... zucht ... Hartelijk dank op voorhand voor elke reactie. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Nee, het houdt ze niet tegen, en ja, ze eten graag courgetteplanten en vruchten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Het stro gaat de slakken NIET tegenhouden. En ze gaan er ook nog lekker onder slapen, lekker vochtig, zodat ze de volgende nacht snel verder van je plantje kunnen eten. Lees voor al het Slakken topic eens door... daar staan de stro-methodes ook al genoemd en heel veel andere methodes die ook niet werken. De slakken eten graag de hele steel door zodat je plant bezwijkt of ze eten graag de jonge topjes weg zodat je ook niets meer hebt aan je plant. Later eten ze graag de bloemen op en daarna de jonge courgetjes. En vervolgens eten ze ook je grotere courgettes op en gaan daar ook in slapen. Dus... ja slakken eten, zo mogelijk, graag je plant op. Quote
wijo Geplaatst: 14 juli 2016 Geplaatst: 14 juli 2016 Ik zet dan een grote bloempot of emmer met bodem er uit en insectengaas er over op de plant. Meestal zijn alleen jonge planten het slachtoffer van slakke. Bij pompoenen of courgette kunnen ook nog wat grotere planten het slachtoffer worden, dus daarom raad ik een grotere pot aan en er zo lang mogelijk boven laten staan. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Jorieke123 Geplaatst: 14 juli 2016 Geplaatst: 14 juli 2016 Ik heb bijna geen slakken in mijn tuin door onze loopeenden. Maar jonge plantjes die erg lekker zijn voor slakken dek ik even af met van die mandjes en bakjes van 'gaas'. Ik heb er altijd wel wat slingeren in de tuin. Kleine slakjes passen er nog wel door. Maar geen grote naaktslakken die met een paar happen een heel plantje slopen. Verder kan je kijken in het slakken-topic. slakken-t522.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rogerde Geplaatst: 17 juli 2016 Auteur Geplaatst: 17 juli 2016 hartelijk dank voor alle reacties.ik houd er rekening mee.groeten Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.