Nedlets Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 We hebben een zwembad op staan, mijn partner heeft (niet heel slim) het afdekzeil van het zwembad een dag op het gras laten liggen. Er zit nu een grote gele plek in het gazon. Na het verwijderen van het zeil was het gras al vergeeld, een dag later is het helemaal geel en kapot. Hoe kan ik dit het beste herstellen? Als dit uberhaupt nog mogelijk is? Uiteraard veel sproeien, maar helpt kunstmest in dit stadium? Of maakt dat de dingen alleen maar erger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Oh dat trekt wel weer bij hoor, want de wortels zijn niet dood. Wij hadden vroeger vaak dagenlang zo'n badje op het gras staan, zag je na een tijdje ook niks meer van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nedlets Posted July 21, 2016 Author Share Posted July 21, 2016 Dat was inderdaad wel vaker, gelukkig! Ik ga toch goed sproeien om het zo snel mogelijk te herstellen. Dit is maar lelijk haha. Thx! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pippi Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Niet teveel sproeien, anders krijg je dat het zo'n dooie kleffe plak wordt. Misschien even heel kort maaien en voorzichtig met de verticuteerhark het dooie spul zoveel mogelijk weghalen en de boel wat open maken dat er weer lucht en licht bij kan. Mijn ervaring is in elk geval dat gras zich prima herstelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddy100 Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 bij het afdekzeil was het gras door een nalatigheid vergeeld, kan ik deze techniek (?) ook gebruiken door zwarte worteldoek rond mijn boompjes te plaatsen om zo makkelijker onderhoud te kunnen doen. Ik had gedacht om een vierkant van 50x50 te gebruiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts