Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik vergeet het steeds te melden....heb laatst rode bessen ingemaakt, en dat is zooo lekker!

Was op het net zoekend naar een recept wat ik met de rode bessen kon doen, jam vind ik niet lekker van de besjes.

Kwam op weckenonline.eu een recept tegen om in te maken. Heb geen weckpan, dus in gewone pan gedaan en het is helemaal goed gekomen, en lekker dat het is ! Vooral over de ( griekse) yoghurt. Maar ik denk ook over de griesmeel, vla, enz.

Even kijken dus op weckenonline.eu

Oja, en ik heb 500 gr suiker gebruikt.....zou wat mij betreft nog iets minder kunnen!

Geplaatst:

Dank voor je tip Jootje!

In ieder geval vind ik ook yoghurt geweldig combineren met rode/roze/witte aalbessen. Een perfect smaakje.

Wat we niet direct opeten kun je heel gemakkelijk in kleinere porties invriezen. (Natuurlijk gerist en gewassen) Later ontdooid kun je er nog bijna alles mee doen dan. Voordeel is dat het wat minder werk is (nu is heel veel oogstrijp...dus niet altijd tijd om alles volgens recepten te verwerken) en dat je later nog kunt bepalen of en hoeveel suiker je nog wilt gebruiken.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb ze ook in de vriezer, los ingevroren, zodat ik steds een beetje kan pakken.

Een vriendin vqn mij doet ze ook in de vriezer, maar dan al met suiker, schijnt ook lekker te zijn!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb rode bessen op alcohol gezet. Met suiker en een vanille stok.

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is.

Vergeet voor een keer hoeveel geld een miljoen is.

Geplaatst:

Ik heb van de week van iemand bessen geproefd wel geen rode maar kruisbessen en die had ze in een pot gedaan en daar Taartina doorheen geroerd zo krijg je dus eigenlijk taartvulling zonder taart.

Ze had er van die kant en klare taart bakjes bij uit de winkel en een bus slagroom hapte makkelijk weg

• 2 jaar later...
Geplaatst:

Ik heb zojuist aalbessen curd gemaakt. Kan je alleen niet wecken.. maar in de koelkast kan je het drie maanden bewaren ik ben benieuwd.

Geplaatst:

@cupcakeje, wat is het verschil tussen jam en curd? Is het niet hetzelfde met een andere naam? (sorry voor de blonde vraag)

Geplaatst:

Helemaal geen blonde vraag curd zit ei en boter in. Daarom moet die ook wel in de koelkast bewaard worden. Het heeft daardoor ook een romigere textuur.

Geplaatst:

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig. Hoe maak je rode bessen is en hoe maak je bessen curd? Ik heb no zoveeeeeeel bessen.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Die curd lijkt mij ook wel erg lekker. Die wik ook wel proberen te maken.

Geplaatst:

Ik heb dit recept gebruikt wel wat aan gepast. Ik heb minder boter gebruikt. En ik heb het recept gehalveerd om te proberen.

https://pin.it/yv6gjyhaj4v34o

Ik miste wel wat diepte in de smaak. Dus volgende keer zou ik wel vanille toevoegen. Of misschien wel saffraan en vanille

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb er sap van gemaakt, verschillende mensen hier van het forum hebben hem geproefd de vrouw van RobO had bedacht om het te combineren met 7-up en dat smaakte prima een soort aanmaak limonade zeg maar.

Doe het dit jaar maar weer denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.