Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pruimen of toch iets anders?


candysurprice

Aanbevolen berichten

Zeker pruimpjes.

 

Ras is moeilijk te zeggen. Blauwe zijn er vele o.a. allerlei soorten kwetsen. Omdat de boom waarschijnlijk jarenlang verwaarloosd, ongesnoeid doorgegroeid en weinig gevoed is, zijn de vruchtjes onderontwikkeld en daardoor helemaal moeilijk te herkennen nu. Als ze groter ook zo een echte ronde vorm hebben, kan dat samen met de rijptijd wel veel helpen bij een identificatie van het ras.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft het dan een laagstam? Er staan een aantal soortgelijke van deze "boompjes". Ik vind het zelf meer struiken. Ik zal zo nog eens wat foto's maken. Alvast bedankt voor je bijdrage. We doen erg veel moeite om een aantal jonge fruitbomen in de groei te krijgen (erg schrale/droge grond) en dan vind je zomaar ineens pruimen op een plek die je niet verwacht. Kortom we zijn er blij mee!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je reactie lezend: Deze boompjes zouden ook nog een soort kroosjes of wilde pruimen kunnen zijn, eventuele opschot of spontane zaailingen.... Die hebben van nature kleinere vruchten.

 

Ik denk dat je veel kunt afleiden aan het patroon waarin de boompjes staan. Als ze in een min of meer regelmatig verband geplant zijn, zullen ze waarschijnlijk als pruimenboomgaard bedoeld zijn. Als er her en der onregelmatig en soms dicht bij elkaar boompjes bovenkomen dan kunnen het een soort wilde of verwilderde pruimen zijn...meestal ook lekker en best fraai...maar kleine vruchten (vaak wel heel veel dan)...soms aangeplant in parken of natuurlijke omgevingen. Wilde pruimen kunnen ook wat doorns hebben....ook dat kan een aanwijzing zijn.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook wortelopschot van een oudere boom zijn, de kwetsenbomen bij mijn ouders zijn geplant op een zaailing wilde pruim (of sleedoorn ? worden die daar wel eens voor gebruikt) denk ik en die komen tot 5 meter uit de stam op. Als we ze niet maaien of uittrekken ontstaat er een wild struikgewas rondom de boom. Volgens mij blijft dat als de boom zelf op is gewoon doorgroeien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...