Geplaatst: 28 juli 20169 j Ik ben een beginner op alles wat moestuin betreft, daarbij mijn vraag over mijn aardbeienplantjes. Toen ik ze vanmorgend water wilde geven zag ik dat er overal gaatjes in hun blaadjes waren en dat ze ook rare bruine vlekken hadden. Kan iemand me helpen ?
Geplaatst: 29 juli 20169 j Dat zijn hoogstwaarschijnlijk rupsen Sarah... Sent from my MotoG3 using Tapatalk
Geplaatst: 29 juli 20169 j Hier ook gaatjes gesignaleerd op de uitlopers die ik opgepot had. Na goed zoeken inderdaad rupsen. Relatief groot, makkelijk te zien. Ook bruine puntjes op de grond, eitjes? Heb ze verwijderd.
Geplaatst: 31 juli 20169 j Van de vlekjes moet je je niet zoveel aantrekken denk ik. Hier heb ik dat al altijd gehad en als een blad ter erg bevlekt wordt kan je het altijd gewoon afknippen en komt er een nieuw jong fris blad in de plaats. Als je de rupsen zoekt: Meestal (toch hier) zijn ze ietwat feller groen en wat minder wittig. Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.