dennislp Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 wat voor boom of struik is dit? Heb alleen een foto van het blad, kan eventueel een foto van de stam maken, maar word lastig. [staat veel dicht op elkaar daar tussen de struiken] voorkant achterkant Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Te rond voor een plataan/esdoorn denk, Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Italiaanse esdoorn: zou die t kunnen zijn?K denk dat k dus wel in de richting van een esdoorn moet kijken,maar de stam is wit/heeeeeel erg licht bruin... dat hebben esdoorn's toch niet? De stam lijkt op een struik die we ergens anders hebben staan, en t blad dus op een nog onbekende esdoorn soort... Zou t een zaadje kunnen zijn die raar is gaan doen? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Ik vind hem meer op vijg lijken. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 vijg - Ficus carica Die stam kleur lijkt er ook ernstig op... Groeit een vijg snel? Deze groeit namelijk als een gek, blijf hem maar bijknippen..Wel top als het een vijg zou zijn, geen idee hoe hij daar komt maar ok. Zal binnenkort nog wel een foto maken van het totale ding, stam is denk 1 meter hoog ongeveer Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Nou ja.. ik wil je niet blij maken met een dode mus hoor Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Nou, ik denk dat je wel gelijk hebt hoor. De stam en het blad, komt zo erg overeen! Alleen dan vraag ik me af, hoe kan ik de bloei stimuleren? vind nergens knopjes. Hier nog wat foto's. Die lichte stam, dat is t ding waar we overspreken, inclusief uitlopers is hij denk 2meter hoog. Hij is altijd gesnoeid, nooooit takken gemaakt. Zo doe ik altijd met dingen die ik niet ken en in de weg staan, niet er uitscheppen maar gewoon 100% kaal snoeien. Wie weet is t nog iets handigs later, zoals in dit geval nu.... Op google zeggen ze dat vijgen snel groeien, graag op een beschutte plek staan en geen natte voeten hebben... Die 3 dingen komen weer over een met de situatie hier! Hij staat volop tussen andere planten, erg beschut dus. Zal sowieso stoppen met snoeien... hopen dat er volgend jaar knoppen inkomen! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Ik twijfel.. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 En waarom? K ga hem denk wel behandelen als een vijg , als niemand een andere suggestie heeft. En dan zie ik maar of er volgend jaar vijgjes aankomen of niet. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Heb je meer details foto`s? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Ik ga nog wat proberen, maar is erg lastig omdat hij tussen veel struiken staat... Het word dus snel onduidelijk. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Geen vijg, ik gok een veldesdoorn: http://www.neerlandstuin.nl/bomen/acampestre.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Volgens mij ook geen vijg.Blad van de vijg is lichter en meer ingesneden meer de vorm van een hand.Ik denk ook aan iets van een esdoorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 Toch? Lijkt mij ook eigenlijk wel het meest logische Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Zeker weten een veldesdoorn. Jammer dat je zo ver weg woont, anders kon je onze heg komen bekijken, dat is een veldesdoorn (nou ja, een heel stel naast elkaar). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts