citroen Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 Wanneer mag ik de beschermkap (om de vochtigheid op peil te houden) verwijderen van mijn zomerstekken.? Mogen ze nu al in de zon gezet worden? Wanneer mag ik ze verpotten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 Wanneer mag ik de beschermkap (om de vochtigheid op peil te houden) verwijderen van mijn zomerstekken.? Ikzelf wacht totdat ik wat worteltjes zie onderuit het potje. Alleen even opletten dat ze wel wat kunnen ademen nu, of als je de kap helemaal eraf doet dat de bodem constant vochtig, maar niet echt nat blijft. Het is een evenwicht zoeken tussen voldoende luchtvochtigheid, maar rotten/beschimmelen voorkomen. Mogen ze nu al in de zon gezet worden?Zou ik zeker nog niet doen. Om 3 redenen:1. Hortensia is sowieso een plant voor de halfschaduw en minder voor de volle zon.2. De hitte is nu erg hoog en ook volgende week nog voorspellen ze extreem warm weer.3. De planten die net wortels hebben of die nog aan het maken zijn, zijn heel kwetsbaar en krijgen zeker een flinke klap. Ik zou ze in ieder geval in de (half)schaduw houden tot het najaar of zelfs na de winter. Wel een grotere pot geven als ze gaan groeien en in de winter de potten beschermen (kasje?) of even ingraven en dan in mei of zo, als ze aan de groei gaan, uitplanten (of vanaf april gaan bijvoeden en wat water geven in de potten als je ze in potten wilt houden). Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts