Ga naar inhoud

wie weet wat dit voor een soort appelboom is.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

https://goo.gl/photos/aBv55gF7Zp4umPGZ9

hoi , we hebben 3 1/2 jaar geleden een huis gekocht en in de tuin stond een een onbekende soort appelboom..we komen er niet achter wat de naam is ..De appels beginnen nu rond 15 september rijp te worden en smaken zoetzuur en heeft wit vruchtvlees..Wie o wie kan ons helpen de naam van dit appel soort te vinden...bij voorbaat dank

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ga anders eens langs een pomoloog, die kan het je meteen vertellen...

Meestal wordt er rond deze tijd van alles georganiseerd vanwege "oogst" dagen of zo...er zijn dan vaak ook pomologen aanwezig. Ik geloof dat je vijf appels moet meenemen dan.

Zo zijn wij ook achter de naam van onze appelboom gekomen.

Geplaatst: (aangepast)

https://goo.gl/photos/9HQAAXTbW6Dptuh3A

dis is een boomgaard met oude kersen /pruimen/peren/appel en walnoten rassen in zuid limburg

https://goo.gl/photos/qDWcdbv5teDTTbVCA

Heb een elstar nieuw aangeplant samen met cox orange , jonagold en James grieve. Zijn allemaal andere appels of heb je verschillende elstar soorten ?

was vanmiddag in een oude boomgaard hier in zuid limburg met meer als 20 oude soorten appelbomen zoals zigeuner, groningse kroon, bramleys seedling , eysder klompke rode en schone boskop , sterappel enz. ? Best wel interessant om die oude rassen eens te proeven.maar geen van hun was mijn appel soort .en weet ook geen pomoloog hier in zuid limburg.

aangepast door Gast
Geplaatst:

IK denk dat Blije Bakker gelijk heeft, ze lijken heel erg op onze Alkmenes die we gisteren trouwens geplukt hebben..zelfde vorm, zelfde lichtrood verkleuring en zelfde vorm. Ook wit sappig vruchtvlees met veel aroma.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jepp, het kan een alkmenes appel zijn..ik kon deze appel nog niet ..Dank je wel allemaal.en blije bakker en appel vrouw in het bijzondere voor de gouden tip..

Geplaatst:

Mag ik ook jullie hulp vragen bij het determineren van een appelboom? Bij het huis van mijn ouders staat al sinds jaar en dag een klein appelboompje, ongeveer 2m hoog. Boompje staat er niet al te florissant bij, maar geeft nog steeds kleine appeltjes die na verloop van tijd rood kleuren. Appels blijven lang aan de boom hangen dit in itt tot de notarisappel ernaast die ze bij bosjes laat vallen. Iemand enig idee?

P2016092416265712781474727732.jpg

P2016092416273545421474728257.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...