annaelizabeth Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Ik heb een jonge bewortelde zomerstek van een druif gekregen. Moet die in huis overwinteren? Verliest hij dan blad? Veel, weinig of haast geen water geven?? Quote
weknow Geplaatst: 21 september 2016 Geplaatst: 21 september 2016 Neen. Nu uitplanten of in een flinke grote pot overhouden buiten, eventueel pot tijdelijk ingraven. Druiven zijn goed winterhard. Verliezen alle blad en lopen volgend jaar weer uit en gaan aan de groei. Zeker geen water geven als ze zonder blad staat, behalve als je ze (ver-)plant...dan even aangieten in plantgat, zodat ze verplantschok goed doorkomt. Nu planten heeft het grote voordeel dat er voor de winter nog flinke wortels kunnen groeien, waardoor ze goed aanslaat. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
annaelizabeth Geplaatst: 22 september 2016 Auteur Geplaatst: 22 september 2016 Dankjewel, nu weet ik waarom de vorige is overleden. Wel mest in de pot doen? Quote
annaelizabeth Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Ja hoor! Ik dacht eerst dat de stek toch weer was overleden, maar sinds deze week lopen er twee miniknoppen uit. Nog een keer bedankt dus. Quote
0xygen Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Druiven lijken in de winter altijd helemaal af te sterven en komen dan in het seizoen daarna weer met bladeren terug, vind het zelf ook altijd spannend of die niet echt overleden is Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.