Goldfish Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Geplaatst: 31 maart 2017 Appelvrouw: hoeveel planten zou jij dan willen hebben van die koude bak liefhebbende Bataat? Quote
Goldfish Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Geplaatst: 31 maart 2017 Appelvrouw: ik heb stekken van kiwibes Ken's Red, Weiki (m) en Weiki (v) genomen voor Jootje, maar alle stekken leven nog dus heb over. Of ze goed beworteld zijn durf ik niet te zeggen, vrees van niet. Nog interesse? Ik neem ze anders sowieso mee voor de ruiltafel. Quote
Goldfish Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Geplaatst: 31 maart 2017 @ Kim, (edit) Ik heb nog een blauwe passiflora over. Is dus de variant die wel vrij goed winterhard is, maar geen goed eetbare vruchten oplevert. Wel een beetje een scharminkel qua bladzetting, maar hij leeft nog wel (stond erg donker). Ik denk dat een tomaat uitkies, maar je hebt wel erg veel keuze.... welke beveel je aan voor in de kas. Tigerella? Quote
SuusP Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Als ze anders toch op de ruiltafel belanden, mag ik dan een gooi doen naar een mannetje en vrouwtje kiwibes? Al dan niet beworteld. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Goldfish Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Geplaatst: 31 maart 2017 @ SuusP Ik ga even na hoeveel Jootje precies kon gebruiken en of Appelvrouw nog in de lucht komt. Uit mijn hoofd heb ik alles in drievoud dus je maakt kans raak te gooien. Ben wel zo suf geweest er drie in een potje te doen, dus beworteld of niet... het zal een pijnlijke scheiding worden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Dank je wel. Ik heb ken's red en weiki v. 5 jaar en nog nooit een vrucht. Zou het zin hebben om, samen met de issai er nog een bij te zetten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Niet echt. Je hebt wel een Weiki MAN of een andere MAN als bestuiver toch. Deze stekken zullen zeker vijf jaar nodig hebben dus.. maar jammer dat je nog niks hebt gehad. Jaar 4 of 5 na aanplant moet goed zijn. Je hebt geen pech gehad met late lentevorsten? Een paar minuten -0,5c is al killing voor de bloesem. Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 VREEKEN: ik ga donderdag 6 april daar langs dus.. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Jawel..late vorsten komen hier vaak voor. Maar eigenlijk nog amper bloemen gehad om te bevriezen. Ik denk dat ik me vergis en weiki of weima man heb.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Naamgeving van "Bayernkiwi" = Weiki = Weima (mannelijk en vrouwelijk) is erg onduidelijk. Ken's Red schijnt beurtjaar gevoelig te zijn (er zijn tegenwoordig betere roodschillige rassen) maar dan nog vreemd dat je nog niks te genieten hebt gehad. Hier hetzelfde verhaal overigens, gaan hun 5de zomer in en vorig jaar had ik wel wat bloei in de Weiki/Weima (man) maar te laat om die twee bloemen in een Weiki vrouw te bevruchten. Vrees ook dat ik niet goed nagedacht heb met de standplaatsen waardoor de man net even een uurtje minder zonlicht pakt. Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Voor wie de wensen van mijn "tante" kan vervullen, heb ik eventueel nog wel wat kweekpotten/containers in de aanbieding: 11 liter (vierkant), 15 liter (rond) en een paar 18liters (vierkant). Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Ja die van mij hebben ook niet de hele dag zon en maar waarschijnlijk heeft de beek iswm de vorst ook invloed. Wat betreft de planten bataat ligt ook aan de prijs maar niet meer dan 2 en niet duurder dan 5 p.s.Alle honing bessen van twee jaar terug bloeien trouwens! Ik keek gisteren in de tuin maar zag nog geen zaailing borage... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kim Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Hey, Ik heb zaad van volgende voor je tante:- Komkommerkruid - Rood mosterdblad (ik heb rode mizuna en rode amsooi)- Slaapmutsje Heb je daar wat aan? Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 @ Kim , Ja zeker. Ik geloof dat ik komkommer(on)kruid al ga binnen krijgen, maar die melde (zal navragen welke variant ze wil hebben, wellicht wel beide) en slaapmutsje nog niet! Kan ik iets voor jou betekenen qua ruil ? Kwam drie weken geleden nog een paar aardpeerknollen tegen (heb kilo's en kilo's geoogst eerder dit jaar). Ik heb ze weggemikt in de tuin. Kan ze altijd op goed geluk toch meenemen, ook al hebben ze nu geleden onder de zon en droogte. Is de bloeiende variant en zonder extra bemesting toch al snel 2,5 meter hoog. Quote
Kim Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Mocht je nog paar 15 of 18 liter potten kunnen missen, heb ik daar wel oor naar ivm tomaatjes in de achtertuin houden. Staat nu nog helemaal bestraat nl en denk niet dat ik dat er volledig uit krijg en de grond deftig krijg om de tomaatjes in volle grond te plaatsen... Ow terugkomende op je vraag rond de tomaatjes ook nog... het zijn allemaal voor mij nieuwe soortjes. Meeste zijn erop uitgekozen dat het vroege tomaten zijn, omdat ze bij mij buiten moeten komen. De tigrella is iets later en komt dan ook bij mij onder een overdekking. Is nieuw voor me, maar heb er wel al veel leuke dingen over gelezen. Maar mss is de violet jasper ook iets voor je, vroeg tomaatje, ziet er ook leuk uit, deze is het: http://www.mooiemoestuin.nl/tomaat2/violet-jasper/. Maar aan jou de keuze, allebei kan ook gerust hoor want heb ze allebei nog over. Quote
Rabarber Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Hoi Goldfish, ben je nog op zoek naar wortelzaad? Ik kan wat voor je meebrengen, paarse variant. Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 (aangepast) @ Kim, Okay... ik heb dus voor je een verwaarloosde maar nog levende blauwe passiflora, evt een paar gare aardperen op de gok (gratis) als ik het niet vergeet, maar ook vier of vijf (of zes? ) altijd zeer goed behandelde ronde 15 liter potten voor je. Is een prima maat voor een grote tomatenplant. Daarvoor krijg ik graag zaad slaapmutsje, rood mosterdblad (welke variant hoor je nog), en komkommerkruid en wat mij betreft TWEE naar jouw keuze tomaten die buiten. Ik laat mij graag verrassen door de smaak. Heb eventueel ook plek in de kas..... 2 april 2017 aangepast door Gast Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 @ Ha Rabarber, Dank voor je reactie. Ik krijg al die variant binnen (paars van buiten, oranje van binnen) die in Amerika erg populair is. Maar ik ruil extra graag met mensen met wie ik nog niet eerder zaken gedaan heb, dus wanneer ik iets heb wat jij kan gebruiken wil ik het wel overwegen. Ik kan b.v. wat Aardbeien Flair voor je uitsteken. Heeft heel mijn koude bak overgenomen, en die wil ik terug veroveren! Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Erg leuk om te zien dat in het laatste weekend voor de MTFD de deals je om de oren vliegen en er allerlei nieuwelingen besluiten af te reizen naar Zelhem! Quote
Rabarber Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 @ Ha Rabarber, Dank voor je reactie. Ik krijg al die variant binnen (paars van buiten, oranje van binnen) die in Amerika erg populair is. Maar ik ruil extra graag met mensen met wie ik nog niet eerder zaken gedaan heb, dus wanneer ik iets heb wat jij kan gebruiken wil ik het wel overwegen. Ik kan b.v. wat Aardbeien Flair voor je uitsteken. Heeft heel mijn koude bak overgenomen, en die wil ik terug veroveren! Prima, ik neem wortelzaad voor je mee. Ik dacht dat ik zelfs twee soorten alternatieve kleuren voor je heb. Ik help je graag met je koude bak herveroveren . Ik ga een assortiveldje aardbeien aanleggen, dus aardbeien komen zeker van pas. Quote
Goldfish Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Prima Rabarber, kan ik weer een kleine 1m2 ontdoen van de aardbeienonkruid. Is een erg sterk ras (en extreem vroeg volgens de boekjes) zodat met een beetje normale zomer de plant sterk woekert. Quote
Ciska Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Ik heb een klein stekje komkommerkruid borage "pygmea" voor je kunnen fixen....heb niet het idee dat ze snel groeien.. is wel een vaste plant.....aldus Googel. Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Ik zag dat je wortelszaad wilt? Ik ga deze dit jaar zaaien..schijnen erg smaakvol te zijn en ik kan wel wat zaadjes missen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Die vijgen stekken die ik vorige keer van je heb gehad van Rouge de bordeaux zijn het toch nog gaan doen het duurde lang voordat ze wortels kregen maar nu ze die eenmaal hebben gaan ze hard. Quote
Goldfish Geplaatst: 2 april 2017 Auteur Geplaatst: 2 april 2017 @Kim mijn tuinbuurman kwam vandaag bij het spitten nog een stuk of 20 aardpeer knolletjes tegen (bloeiende variant) zijn al sterk bezig hun wortels te strekken. Had je nu genoeg aan 2-3 knollen of pak je het gelijk grootser aan? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.