Sanplec Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 hallo iedereen, vandaag heb ik de spinazie geoogst, echter met schoonmaken zag ik langwerpige witte eitjes onder de bladeren zitten.kan iemand mij vertellen hoe ik deze het beste en snel kan verwijderen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Als goed wassen niet helpt denk ik niet dat er een snellere methode is anders dan het met de hand controleren. De eitjes zullen een warme bereiding in ieder geval niet overleven, maar smakelijk is anders (zeker als het in je gedachten zit). Vraag me af van wat de eitjes zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanplec Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 De spinazie heb ik nu even allemaal bekeken en de eitjes eraf geveegd.Echter het idee is minder grappig idd.Dit maakt het ook intensiever om spinazie zelf te kweken, dus weet ik niet of ik dit vaker ga doen.Zouden het eitjes van een doodgewone vlieg kunnen zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Zouden het eitjes van een doodgewone vlieg kunnen zijn?Het zijn hoogstwaarschijnlijk de eitjes van de bietenvlieg die ook op spinazie voor komt. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Even een oude koe uit de sloot halen. Mijn spinazie wordt aangetast door waarschijnlijk de bietenvlieg, evenals mijn snijbiet (staan naast elkaar...). De bladeren waar al larven in rondkropen heb ik verwijderd. Is er iets anders dat ik kan doen om dit te bestrijden of kan ik beter opnieuw zaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 12, 2015 Share Posted May 12, 2015 Bladeren verwijderen is de beste optie om de populatie straks wat naar beneden te krijgen. Ik weet niet (lees geen ervaring mee) of bestrijden met pyrethrum effectief is, iemand anders wel? Meestal groeien de planten er wel doorheen, tenzij je de spinazie heel jong wilt oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freya Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Ik zet tegenwoordig alle malse blad groentes in de kas (sla, spinazie, paksoi, chinese kool maar ook radijsjes) dat scheelt aanzienlijk in insecten die willen mee eten en dus ook in eitjes e.d. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts