Geplaatst: 30 december 20168 j Ik heb een nieuwe kas en die moet op de plaats van de oude kas komen te staan alleen is hij een stuk groter en staat er wat fruit in de weg.Kan ik deze verplaatsen nu?Het gaat om:kruisbesappelboomabrikozenboomperkelkweepeerboom Verder nog een laurier en wat bloemen.
Geplaatst: 30 december 20168 j ruisbesappelboomabrikozenboomperkelkweepeerboomDie kan je wel verplaatsen terwijl het niet vriest. Laurier... liever niet nu. Of flink (echt drastisch) snoeien, in de pot en naar binnen. Bloemen, hangt af van welke
Geplaatst: 30 december 20168 j Auteur Is het erg als ik ze bijv. volgende week verplaats terwijl het niet vriest maar de week erop vriest het wel?De laurier probeer ik omheen te werken op dit moment.En de bloemen laat ik denk ik maar staan die probeer ik later dan wel uit te graven als ze in de weg staan of in de kas groeien
Geplaatst: 30 december 20168 j Is het erg als ik ze bijv. volgende week verplaats terwijl het niet vriest maar de week erop vriest het wel?Nee, geen probleem
Geplaatst: 30 december 20168 j Auteur Toch nog even een vraagje normaal moet je flink water geven met het verplanten nu ook?
Geplaatst: 30 december 20168 j Planten en struiken zijn nu in rust. Watergeven zorgt ervoor dat de grond zich beter om de wortels aansluit en dat de plant dan makkelijker water op kan nemen. Dat is in dit jaargetij nauwelijks aan de orde. Je kan volgens mij de plant/struik gewoon met flinke kluit uitgraven en verplanten. Op de nieuwe plek grond erop en wat aanstampen; moet voldoende zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.