appelvrouw Geplaatst: 5 januari 2017 Geplaatst: 5 januari 2017 (aangepast) Ik kan 8 April..ruilen dus maar!Eigen reminder:(*mariadistel zaaien,salie stek, kk + jiagolan scheuren,bloemzaad,longkruid,zaailing borageoto azijnpot, 2 x smeerwortel, kamille, dropplantzaailing, dillezaad, iberis zaaien,puntarella en kappertjes zaaien ) Dahlia Nasuada We hebben ruim pootaardappels gekocht. Twee soorten vroege, Rosabelle en Osiris.Deze blijven voorlopig nog even vorstvrij maar koud in het donker. Vanaf maart ( half denk ik) ga ik ze laten spruiten in het licht.Ik wil graag ruilen tegen wat mooie (dit jaar aangeschafte) Texla`s (10) en Pink Fir Apple (10).(Aangezien dat ruilen niet lijkt te lukken ga ik texla`s denk ik zelf kopen) Wie wil kan een deel van onze pootaardappelen overnemen voor het bedrag dat ik er voor betaald heb, 10 cent per pootaardappelIk heb 50 stuks Rosabelle, roodschillige zéér smakelijke aardappel, vroeg, patat, salade, gekooktEn 25 stuks Osiris geelschillig, multigebruik, friet, puree, gekookt enz. zeer goede opbrengst, vroeg Planten*Koningskaars 3 x(Ciska, Anna, Wortel) *Dropplant 2x (BalkonT, Kim)*Citroenverbena Jorieke*Helleborus niger (Jorieke)*Bonte eeuwig moes*Lieve vrouwe bedstro (Anna)*Lage smeerwortel symphytum grandiflorum, bloemen creme met (naar gelang ontvouwing) oranje en blauw er in.Kan woekeren, ik gebruik ze om blad af te snijden en mee te mulchen.*Blauwe (russische) smeerwortel prachtig blauw. Kan woekeren *Witte aalbes geworteld 1x witte parel( wortel)*Aloë Vera stekjes 3 x*Japanse wijnbes 3 x *plantjes poleimunt Zaad*westlandse winter boerenkool*Golden Grex gele bietjes*St. Antoine salade*Dille (HenkG)*Ik heb heel veel soorten tomatenzaad, zoek je wat, vraag maar! In het najaar heb ik wat zaad in Italië gekocht, daar kan ik wat van ruilen: *Kappertjeszaad*Radicchio Palla Rossa*Salade Canasta*Spaanse witte droogboon Spagna Bianco*Butternut Rugosa*Pompoen Lunga die Napoli*Peppericini*Groene milde peper*Puntarella * Olifantenknoflook Spullen te ruil* Ik zoekJalapeño, Cayenne en milde peperlanten vroeg gezaaid ( ik kan eventueel het zaad er voor leveren)Enkele puntparpika`s vroeg gezaaid ( ik kan eventueel het zaad er voor leveren)Gewone goed gevende paprika`s voor buitenCoeur de Boeuf en andere pastatomaten planten ( ik kan eventueel het zaad er voor leveren)Omdat ik teveel reis dit voorjaar kan ik zelf niet vroeg met zaaien beginnen, mijn tere peper en tomatenplanten zouden doodgaan van de kou, vandaar mijn vraagChayote ongestekeldZwarte bessen geworteld ( mag klein zijn maar ik zoek geen stekjes)OcaWeknowCrosneDwergkweepeertjes Gele kaaswax (te koop)Compostwormen Geef Ciska stukje Jiagolan, Mariadistelzaailingen/zaad, Koningskaars, longkruid, eendeeieren, uitjesJorieke: Citroenverbena, bonte salie,?Helleborus, uitjesWortel: Koningskaars/witte parel aalbes/bloemzaad( kiss MOTGG, hanekam, only the lonely)knoflook oligant, eierenAnna: Lievevrouwebedstro en Koningskaars en Heemst, onsterfelijkheidskruidHenk: Fles en fles en dillezaad eende-eiBalkonT: dropplant, daslookVincent: kruidenthee zonder munt,zaailing, geel wortelzaad,onsterfelijkheidskruid, zaad Iberis AmaraJootje: zaadje lunga die Napoli, 4 x rode koolAngela: Kaapse knoflook, eieren, jacobsladderYuras: geld Boeket PersicaNasuada: DahliaSuus: zaadjes van de bon gusto, ambar en rugosa, blauwe smeerwortel, jacobsladderKim: Een dropplantje, vlier,Chinese bieslook..kamille, blauw smeerwortel, olifantenknoflookKoolrabi: blauwe smeerwortelCharly: tonda amerikaBouwvrouwe..jiagolan deGeede: Aloe VeraSin Frontera: jiagolanWeknow: jiagolanRaquette: Japanse wijnbesSin Fronteras: onsterfelijkheidskruidRabarber: dropplant Krijg:Gée: Ruta GraveolensCiska: Roosjes en puntpaprika, bietenzaad, bloemkoolzaad, zaailingen duizendblad.basilicumzaad, coeur de boeufjes,BalkonT: zaait pepers voor mijcourgettezaad, hungarian wax en paprikaatjeHenk: Cayenne en habenero, pecunia (no) knolselderijVincent:stek Issai? passiebloem, clematisBalkonT: pepersAnna: pepers/paprika, pastinaakzaad, verbascumWortel: emmers..compostwormenJorieke: broed oesterzwam, zwarte bes, kogeldistelAngela: emmers 2 x kweepeertjes, puntpaprika, boekenYuras: stek psysalis peruvian tomatenNasuada: 2 x tomaatWeknow: compostwormen en OcaknolletjeErny paprikaSuus: Texla aardappelenKim: Texla aardappelen, Lebanese White zaad, basilicumzaad, tomaat b&bBouwvrouwe: aardappels/pootGedee: WijnruitBit: jacobsladder potjes 4 april 2017 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 januari 2017 Geplaatst: 5 januari 2017 Ik zou wel weer eens wat citroenverbena willen proberen. Ooit eens gehad, lekker spul, maar overwinteren ging me toen niet goed af. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 5 januari 2017 Geplaatst: 5 januari 2017 als we beiden aanwezig kunnen zijn heb ik wel interesse in een stek/stuk van de dropplant. ter ruiling kan ik aji angelo voor je zaaien. dat is een milde frisse peper, plant is slank en kan ongeveer 2m hoog worden. Quote
Ciska Geplaatst: 5 januari 2017 Geplaatst: 5 januari 2017 Hey AppelvrouwIk heb wel belangstelling voor een stekje van een koningskaars. Tegen die tijd heb ik denk ik wel plantjes van een rode puntpaprika...Je krijgt ook nog stekken van twee rozen als ik mij goed herriner.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 januari 2017 Auteur Geplaatst: 5 januari 2017 Fijn.BalkonT ik denk dat die peper niets is voor mij..ik hou pepers in potten en loop er meestal mee te slepen. Dan is zo`n lange niet handig. Heb je ook andere pepers?Ciska inderdaad, maar welke zal ik op moeten zoeken..of weet jij het nog? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 5 januari 2017 Geplaatst: 5 januari 2017 Jah, ik had labels gemaakt met jouw naam erop ....ter controle zoek ik het nog even op.Het beloofd koud te worden vannacht, dus heb er een jute zak over mijn stekken en zaailingen gelegd....brrr ze voorspellen -9 hier... Quote
balkontuinder Geplaatst: 5 januari 2017 Geplaatst: 5 januari 2017 sure, ik heb ook gele hungarian wax. en qua paprika's heb ik oda en kapiya uv. Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 januari 2017 Auteur Geplaatst: 5 januari 2017 BalkonT: Als ik jou nu zaadjes stuur van de pepperocini`s die ik in Italië heb gekocht zou jij die dan willen zaaien? Als we weten wanneer het is?Ciska, ik ben benieuwd! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 De ongestekelde Chayote kom ik regelmatig tegen (voor een 1 euro ongeveer) als Labusan in een Chinese Toko in de Markthal te Rotterdam. Mocht ik plannen hebben daar een keer langs te gaan dan laat ik dat nog wel weten. Vorig jaar een exemplaar gekocht en deze liep normaal uit, alleen ik was te laat in het jaar om er nog vruchten van te krijgen, iets wat volgens meerdere berichten op deze site sowieso een probleem kan zijn. Schijnt meer warmte nodig te hebben dan het gestekelde broertje. Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Geplaatst: 6 januari 2017 Fijn plan Vincent.Ik wilde Chayote gebruiken om de scheuten te eten dus vruchtzetting is niet mijn eerste doel. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
balkontuinder Geplaatst: 6 januari 2017 Geplaatst: 6 januari 2017 BalkonT: Als ik jou nu zaadjes stuur van de pepperocini`s die ik in Italië heb gekocht zou jij die dan willen zaaien? Als we weten wanneer het is? Geen probleem hoor, ik vind zaaien wel leuk. Ik heb alleen niet heel veel binnenruimte. Hoeveel plantjes wil je dan gezaaid krijgen? Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Geplaatst: 6 januari 2017 Als je plek, ruimte en tijd hebt dan graag. Ik zou wel 4 plantjes willen..als ik je 10 zaadjes stuur kan jij ook voor jezelf zaaien? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Ik heb vorig jaar oca in een pot gestopt en hem toen vergeten. Als er iets heeft overleeft dan breng ik het wel mee. Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 januari 2017 Auteur Geplaatst: 12 januari 2017 Angela, ik heb zelf ook kleine oca`s gekregen uit de pot..veel te klein om een nw pot mee op t starten. Ik zoek dus wel een oca van enig formaat, groter dat die stuiter/golfballetjes die ik zelf heb. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 12 januari 2017 Auteur Geplaatst: 12 januari 2017 Zijn er mensen die belangstelling hebben voor ( bevruchte) (loop)eende-eieren? Die zijn tegen die tijd wel te leveren Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 13 januari 2017 Geplaatst: 13 januari 2017 Mag ik koningskaars en lievevrouwenbedstro? (Ik wil graag zelf thee proberen te maken deze zomer) Kan vast wel wat tomaten voor je zaaien? Misschien ook Jalapeno, kijk ik nog even naar. Quote
Wortel Geplaatst: 13 januari 2017 Geplaatst: 13 januari 2017 Ik zou ook heel graag een Koningskaars willen. Ik heb alleen geen dingen van je zoek lijstje. Misschien nog iets anders waar ik je blij mee kan maken? Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 januari 2017 Auteur Geplaatst: 13 januari 2017 Anna natuurlijk! Graag wat tomaten dan als je wilt..heb je zaden?Wortel..Ik zou het zo even niet weten. Ik heb wel een vraag: Wat heeft er in die emmers van jou gezeten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 ik kan wel pastatomaten voot je zaaien coeur etc. heb ook nog gewortelde stek roze bes in de aanbieding Quote
Wortel Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 In die emmers heeft in zakken Halamid-D poeder gezeten. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 januari 2017 Auteur Geplaatst: 14 januari 2017 O @wortel, dat is een ontsmettingsmiddel? Hecht dat niet aan de emmers? IK zou ze willen gebruiken om voer voor kippen en eenden buiten in op te slaan.Rob, heel graag. Roze bes vind ik ook leuk, maar ik zoek eigenlijk de zwarte om bij de fruitbomen te planten..tegen de woelmuis. Vergeten zelf te stekken, het snoeihout is al weg Heb je zaden voor de tomaten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 14 januari 2017 Auteur Geplaatst: 14 januari 2017 In Toscane heb ik zaadjes gekocht van frigitello, van die groene pepertjes die je ook wel ingemaakt bij de Turk krijgt..Is er iemand die ze voor me wil zaaien? IK kan de zaadjes deze week versturen en verstuur dan natuurlijk extra zaad zodat je zelf ook deze kan zaaien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Wortel Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 O @wortel, dat is een ontsmettingsmiddel? Hecht dat niet aan de emmers? IK zou ze willen gebruiken om voer voor kippen en eenden buiten in op te slaan. Is inderdaad een ontsmettingsmiddel, maar wordt ook voor dierenhokken e.d. gebruikt. (Voor paarden bij schimmel aan de hoeven door natte weilanden is het ook ideaal, maar dat deed ik vroeger ) Maar ze zijn helemaal schoon hoor, zit geen restje meer in. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 januari 2017 Auteur Geplaatst: 14 januari 2017 Ok..wortel..ik overleg even met Lie. Heb je er dan eventueel twee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.