Itoero Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Hallo, Elk jaar zet ik in maart/april m'n tomaten en pepers achter enkele grote ramen in m'n living.Het zijn ramen op het zuiden en ik heb al vaak brandschade gezien.Bestaat er een systeem om een schaduwdoek tegen m'n ramen te hangen om zo m'n planten te beschermen tegen te felle zon?Iemand een idee? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Wat ik wel doe als ik tomaten opkweek, is ze eerst een tijdje achter 'kalk-papier' , wat k strak op de ruit plak, te zetten ja. Vooral de 1e 2 weken zeg maar, en bij felle april zon ( eerder zaaide ik ze toch niet ). later gaat dat papier weg. Helpt trouwens niets in de stap daarná; de stap naar buiten toe, het échte licht in ( eerst zónder zon, later meer en meer echt direct zonlicht. Ik laat ze dan wennen op zonloze dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 En gewoon van dat plakplastic/raamfolie, wat je met wat water op je raam plakt? Zou dat niet kunnen werken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waaslander Posted February 5, 2017 Share Posted February 5, 2017 En glasgordijnen gebruiken ? Wat hier op het forum ook gebruikt word als insectengaas maar dan het dikkere ? Zijn vele bevestigingsmogelijkheden voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Bedankt voor de reacties. Het is nu het 5de jaar dat ik tomaten/pepers binnen voorzaai.Het eerste jaar had ik nauwelijks last van zonnebrand en toen gebruikte ik geen warmtematje om de zaadjes te laten ontkiemen.Kan een warmtematje voor zwakkere plantjes zorgen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts