Geplaatst: 9 februari 20178 j Hoe veel jaar gaat tunnelfolie gemiddeld mee? De website geeft aan dat de folie 5% UV beschermd is. Hoeveel jaar gaat deze folie mee? Hoelang gaat de folie mee wanneer hij UV bestendig is? Hoelang gaat hij mee wanneer hij 90% UV bestendig is? Ik kan het ook nergens op een website vinden.
Geplaatst: 9 februari 20178 j De website geeft aan dat de folie 5% UV beschermd is. Hoeveel jaar gaat deze folie mee?Welke site is het want mij lijkt het raar dat men schrijft is ??% UV beschermd . Volgens mij is de folie UV bestendig of niet en zijn nog belangrijke zaken zoals dikte en zo ?
Geplaatst: 9 februari 20178 j Een goede leverancier vermeld duidelijk hoeveel jaar garantie erop de tunnelfolie zit.Op een goede folie zit vaak 4 jaar garantie, alles meer is meegenomen, goed gespannen heeft ook invloed.Er is nu zelfs een folie met 8 jaar garantie. Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Geplaatst: 10 februari 20178 j Een goede leverancier vermeld duidelijk hoeveel jaar garantie erop de tunnelfolie zit.Op een goede folie zit vaak 4 jaar garantie, alles meer is meegenomen, goed gespannen heeft ook invloed.Er is nu zelfs een folie met 8 jaar garantie.Ik dacht zelfs 10 jaar?
Geplaatst: 10 februari 20178 j Als je goed leest 8 jaar garantie door de maker. De verkoper zegt dat 10 jaar mogelijk is zeg maar. En inderdaad kan de folie langer meegaan dan de garantietijd. Hangt af van bepaalde omstandigheden en erop spannen. Klapperen van de folie door de wind kan funest zijn bv. Zelf ligt mijn folie al 4 jaar erop en nog geen spoortje van veroudering. Volgende maand de kap wassen en als de bezem door het folie komt dan weet je dat het tijd is voor nieuwe folie Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
Geplaatst: 10 februari 20178 j Auteur Dankjewel voor de reacties, bij het bauhaus geven ze het aan. De folie zou dus toch 4 jaar mee moeten kunnen gaan. De dure tunnels dus 8 jaar, wanneer ze minimale stress van wind... ervaren. Dan lijkt mij de 4 jaar voldoende, want de kans dat je 8 jaar geen storm krijgt is nogal klein. Ik plaats ze ook op een stuk waar noordenwind een probleem kan zijn. Ik wil de tunnels in de winter wel afbreken, wat ook moet omdat ik op agrarische grond met natuurwaarde zit en misschien al met tunnels op het terrein problemen krijg. Meestal mag je 6 maanden iets overdekt hebben. Ik wil kleine tunnels, omdat deze onroerend genoeg blijven, wat de gemeente belangrijk zal vinden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.