Geplaatst: 14 februari 20178 j Ik wil dit jaar voor het eerst proberen om zelf peren te gaan veredelen/enten op kwee onderstammen. Ik ben zelf nog op zoek naar Doyenne du Comice voor het maken van tussenstammen en Zoete Brederode. Iemand die mij kan helpen? Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst: 15 februari 20178 j Hoi Wat voor peer zoek je ik heb een Triomphe de vienne. En moet nog snoeien. Ik zal eens kijken of er nog endhout te vinden is. Groetjes Simone.
Geplaatst: 15 februari 20178 j Auteur Bedankt. Triomphe de Vienne enthout heb ik echter al liggen, mijn zoontje wilde die perenboom graag op zijn deel van de moestuin . Het gaat mij specifiek om Doyenne du Comice of Beurre Hardy. Beiden worden veel gebruikt voor het plaatsen van een tussenstam. En de zoete Brederode als stoofpeer omdat ik stoofperen erg lekker vind Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst: 15 februari 20178 j Doyenne du Comice enthout heb ik wel, de zoete Brederode heb ik vorige week omgezaagd (hoogstam ca. 10 jaar oud). Het hout ligt nog wel in de boomgaard. We vinden deze peer niet erg lekker in vergelijking met de Gieser Wildeman.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.