bartp Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 De tuin: Courgette: Pompoen: Butternut: Zoals je ziet moet er nog een heel stuk omgespit worden . De bedoeling is dat het tot aan de bessenstruiken moestuin wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Daar wacht je nog een flinke klus.. Maar het begin ziet er hoopvol uit. Mooie planten. Maar als je het niet te lang uitstelt, kan je gelijk beginnen met het voorbereiden van de winterteelt. De kolen enzo... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thessa Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 ha dan moet je nog even hart aan het werk wat ga je telen ? je bent best al wel laat, nu pas verzonnen om te beginnen ? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Ligt jouw tuin de hele dag zo in de schaduw Bart? Zon is toch wel een nodig goed bij het moestuinieren, lijkt mij geen ideale plek zo tussen huis en haag in. Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted June 25, 2011 Author Share Posted June 25, 2011 van 's morgends tot 3u is er volle zon, dan pas begint er schaduw te komen. De foto is van 7u 's avonds. De kolen staan al in de grond. Ben in mei begonnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Ok, dat moet wel voldoende zijn dan, wel een mooie windbreker die hagen dan, veel plezier en succes met je tuintje! Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Er staat momenteel al: - pastinaak (pas opgekomen)- rapen (pas opgekomen)- snijbiet (oogstklaar)- sla- wortelen- radijsjes (ijskegel)- Kolen (rode, savooi, witte, broccoli)- groene selder- knolselder- princesseboontjes en boterboontjes- aardbeien van de vorige eigenaar - komt heel weinig vrucht aan, gaan er binnenkort uit. - Butternut pompoen en kastanjepompoen- courgette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 Nog wat foto's De wortelen/snijbiet/.... De kolen: Sommige kolen hebben nogal wat last van bladluis. Ik hou niet van pesticides, maar vrees dat ik er in dit geval niet buiten kan. Iemand een tip welke te nemen? De bonen en selder: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Bart kijk eens hier: https://www.moestuinforum.nl/post5551.html?hilit=heermoes%20thee#p5551 voor wat natuurlijke bestrijdingsmiddelen, rabarbergier heeft dit jaar bij mij tegen de zwarte luis in de tuinbonen goed geholpen! Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 Ok bedankt, ik ga het even bekijken. Zou ik de pompoenen en courgette nog wat extra moeten bemesten, aangezien deze nogal traag groeien en vooral de pompoenen er nogal dof van kleur uit zien. De courgette heeft nu al een week zijn eerste 2 vruchten maar deze zijn nog maar 10 cm lang, terwijl ik overal lees dat deze op enkele dagen tot eetbaar formaat zouden moeten uitgegroeid zijn. Ik heb enkel wat koe/kip korrels toegevoegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helenhoebe Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Hallo, ik las een stukje over bladluis e.d.wij hebben thuis een hobbykas waarin we verschillende groeten en fruit kweken.Om de slakken, bladluis en ander ongedierte te lijf te gaan maken wij gebruik van natuurlijke vijanden.Wij hebben in de kas een kleine waterpoel aangelegd met allemaal platte stenen erlangs, hieronder leven padden. Deze padden eten de slakken e.d. op.Om bladluis te lijf te gaan maken we gebruik van lieveheersbeestjes larven.Deze bestellen wij op het internet.Uiteraard wordt er af en toe wel een krop sla aangetast, maar over het algemeen gaat het heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Leuk idee en hoe jullie dat aanpakken ook cool, heb je een link waar je de LVB-larfen besteld ? Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Die had je wel bij mij kunnen kopen , had er echt een heleboel in mijn artisjokken! Ik met m'n domme kop eerst die vage grijze beestjes met oranje stippen en fluweelzacht, een flink aantal kapot geknepen omdat ik dacht dat die dingen m'n artisjok opvraten! Thuis toch maar even gekeken wat het was:...inderdaad! Gelukkig zat de dag erna de boel weer vol, dus maar lekker laten zitten. Inmiddels zullen het wel allemaal lieveheersbeestjes zijn, want ik zie ze niet meer! Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Ik zie de larven nooit, het stikt hier nu wel ineens van de volwassen beestjes. Net nu er niet meer zoveel luizen zijn (of zou het toch met elkaar te maken hebben ) Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted July 4, 2011 Share Posted July 4, 2011 Ik zie de larven nooit, het stikt hier nu wel ineens van de volwassen beestjes. Net nu er niet meer zoveel luizen zijn (of zou het toch met elkaar te maken hebben ) Denk het idd Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts