Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

aalbes word geel

wiewint

Recommended Posts

hallo allemaal,

ik ben hier net nieuwe hier gekomen, dus hoop dat ik dit hier zo goed past.

ik heb een vraag, ik heb een aalbes maar die heel even groen en naar na is die geel geworden dus de taken en de bladeren en heb maar heel wijding besjes geven.

hier heb ik wat foto's gemaakt, is wat duidelijker voor jullie wat ik bedoeld.

images-(38)99621371851491.jpg

wat is dit kleinen plantje is dat een stekje van die plant?

16k2brl45751371156011.jpg

groetjes

wiewint

ps. ik ben woord den blind

ik ben woorden blind

doen ik ging besten zat er bij geen blad aan maar het was wel groen die blad deze mest heb ik eerst ge dan klein fruit mest(DCM meststof) en aan tal maanden later heb ik koeienmest ge strooit maar toen zat er wat meer blad aan en nog groen.

ik ben woorden blind

@koert: ik heb die koeienmest en die klein fruit mest(DCM meststof), bij die aalbes gestrooid(bij ge dan in die pot).

@Frank Houweling: zal dat zijn Verdroging en verbranding, als dat zo is kan ik die aalbes dan nog reden?

ik ben woorden blind

maar wat zal het nu zijn, Verdroging en verbranding of zit er een ziekt in die plant?

en als het verdroging en verbranding is kan je die aalbes dan nog behouden voor de vol ge de seizoen?

en is dit een stekje van de aalbes plant?

images-(37)99231371851471.jpg

ik ben woorden blind

Bij verdroging/verbranding is er niks aan de hand. Bij tekort aan bemesting is er ook bijna niks aan de hand. Het beschadigde blad (het donkerbruine) wegplukken en goed water blijven geven, maar niet laten verdrinken. Dan komt alles goed. Als je snel wat voeding wilt toedienen kun je wat vloeibare pokon spuiten (dit spuit je op het blad, niet op de grond!), volgens mij is daar ook een biologische versie van voor de liefhebber. Dat moet binnen 2 weken een groeispurtje moeten opleveren, om hem er snel weer bovenop te helpen. Gaf ik vroeger altijd aan de vaste planten in het tuincentrum waar ik werkte als de plantjes geel werden. Er werd daar altijd zo min mogelijk bemest om de prijs te drukken

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube