wiewint Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 hallo allemaal, ik ben hier net nieuwe hier gekomen, dus hoop dat ik dit hier zo goed past. ik heb een vraag, ik heb een aalbes maar die heel even groen en naar na is die geel geworden dus de taken en de bladeren en heb maar heel wijding besjes geven. hier heb ik wat foto's gemaakt, is wat duidelijker voor jullie wat ik bedoeld. wat is dit kleinen plantje is dat een stekje van die plant? groetjes wiewint ps. ik ben woord den blind Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Heb je de plant bemest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 25, 2011 Author Share Posted June 25, 2011 ik heb het bemest, koeienmest en klein fruit mest(DCM meststof). Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Heb je bemest voor of na het geel worden van de bladeren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 25, 2011 Author Share Posted June 25, 2011 doen ik ging besten zat er bij geen blad aan maar het was wel groen die blad deze mest heb ik eerst ge dan klein fruit mest(DCM meststof) en aan tal maanden later heb ik koeienmest ge strooit maar toen zat er wat meer blad aan en nog groen. Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Zat er veel tijd tussen het bemesten met koeienmest en het vergelen van de bladeren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 25, 2011 Author Share Posted June 25, 2011 er zat een maand tussen met die mest en die gelen blader Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Verdroging en verbranding. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Je schrijft gestrooid, heb je nu 'echte' koeienmest of de korrels gebruikt? Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 @koert: ik heb die koeienmest en die klein fruit mest(DCM meststof), bij die aalbes gestrooid(bij ge dan in die pot). @Frank Houweling: zal dat zijn Verdroging en verbranding, als dat zo is kan ik die aalbes dan nog reden? Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Je schrijft gestrooid, heb je nu 'echte' koeienmest of de korrels gebruikt? Hij zegt toch dat ie woordenblind is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 maar wat zal het nu zijn, Verdroging en verbranding of zit er een ziekt in die plant?en als het verdroging en verbranding is kan je die aalbes dan nog behouden voor de vol ge de seizoen? en is dit een stekje van de aalbes plant? Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Bij verdroging/verbranding is er niks aan de hand. Bij tekort aan bemesting is er ook bijna niks aan de hand. Het beschadigde blad (het donkerbruine) wegplukken en goed water blijven geven, maar niet laten verdrinken. Dan komt alles goed. Als je snel wat voeding wilt toedienen kun je wat vloeibare pokon spuiten (dit spuit je op het blad, niet op de grond!), volgens mij is daar ook een biologische versie van voor de liefhebber. Dat moet binnen 2 weken een groeispurtje moeten opleveren, om hem er snel weer bovenop te helpen. Gaf ik vroeger altijd aan de vaste planten in het tuincentrum waar ik werkte als de plantjes geel werden. Er werd daar altijd zo min mogelijk bemest om de prijs te drukken Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 oke bedankt frank, ik ga het gelijk doen, en die vloeibare pokon waar kan je die best kopen of waar kan je dat kopen? Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 oke bedankt frank, ik ga het gelijk doen, en die vloeibare pokon waar kan je die best kopen of waar kan je dat kopen?Volgens mij heeft elk tuincentrum dat wel staan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 oke, dan ga ik eens op onder zoek Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 Ach, het is niet verplicht hoor. ALleen doen als je de plant snel op wil lappen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiewint Posted June 28, 2011 Author Share Posted June 28, 2011 ik wil ook dat die snel weer gaat doen, als die daar door weer snel op gaan kan krijgen.maar ik gezin dat mijn moeder het ook heb staan. Quote ik ben woorden blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts