Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

Ik ben een beginnende tuinier met eerder bruine dan groene vingers maar met enthousiasme genoeg om elk jaar opnieuw wat bij te leren en verder te geraken (en zo die vingers toch wat groener te krijgen ).

Zo ben ik een hele tijd geleden op dit forum gekomen als ik naar info aan het zoeken was en heb ik me vorig jaar ook geregistreerd.

Op deze moment ben ik mijn tuintje aan het klaar zetten voor het nieuwe seizoen en aan het uitkijken naar een tunnelserre. Ik ga de topics daarover nog eens doornemen en zal waarschijnlijk ook nog wel advies vragen.

Vorig jaar had ik een kleine tomatenserre maar de buizen zijn kapot gegaan tijdens een storm en dat wil ik nu vermijden.

Mijn stukje grond ligt tussen een veld waar in de zomer maïs op geteeld wordt en een stukje bos met vnl. sparrenbomen maar ook wat loofbomen.

Gelukkig ligt dit op het zuiden zodat ik zeker genoeg zon heb.

Mijn uiteindelijke droom is om de bosrand in de richting van een voedselbos te laten evolueren maar zoals gezegd het zal nog ettelijke jaren duren voor ik aan zoiets kan beginnen.

Naast het forum lees ik ook graag boeken over het topic. Dat gaat dan van Charles Dowding, James Wong en Mel Bartholomew naar Wim Lybaert, Angelo Dorny, Mme ZsaZsa etc.

Een aantal mensen volg ik ook op youtube.

Ik vind al de verschillende methodes die er zijn zeer fascinerend maar kijk vooral om dat te vinden dat voor mij werkt.

Hoofdzaak is om toch zo milieuvriendelijk mogelijk te werken, we hebben 2 katten en 2 honden en ik wil niet dat zij door gebruik van 1 of ander chemisch middel ziek worden.

Daarnaast zitten er ook veel dieren in het bos en op de velden in de buurt.

Ik ben vanuit dat standpunt al een aantal jaren Velt lid.

Hiermee ga ik afsluiten.

Groetjes,

Nadia

Geplaatst:

Van harte welkom Nadia!

Dat ziet er goed uit voor het komende seizoen.

Ik wacht angstvallig af wat er op de plak naast mij gaat gebeuren. Wil graag suikermais gaan zetten maar als naast mij voedermais komt te staan dan werkt de kruisbestuiving nadelig opmijn extra zoete Tasty Sweet F1 mais. Dit zal bij jou ook zo zijn, of heeft iemand hier andere ervaring mee?

Gr. Jeroen

• 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...