aseel Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Beste medestanders, Ik had vorige jaar oktober radar winteruien geplant voor de eerste keer.. maar ze zien er slecht uit zijn niet veel gegroeit. En de helft is niet een opgekomen .. hoe kan dit..kan het zijn dat ik ze te diep heb geplant. Zo 5 a 10 centimeter in de grond. Quote
weknow Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Kan, Aseel. Zo diep plant ik ze in ieder geval niet. Puntje net onder oppervlakte is genoeg. In mijn ervaring is het een bijna probleemloze teelt....Wat mis kan gaan, is dat vogels (kauwtjes vooral) de plantuitjes uit de grond trekken (terug doen) en dat in mei enkele uien in bloei schieten. Wat zoal nog mis kan gaan is: Goed kijken wat boven en onder is....op zijn kop zal het niet lukken...maar dat zul je wel weten. Ook een probleem kan zijn dat het periodes erg nat kan zijn in najaar en winter en daar houden alliums niet zo van.....mocht je tuin dat probleem hebben, dan kan het veel helpen om ze bovenop een dijkje van ca. 10 cm. te planten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
aseel Geplaatst: 13 maart 2017 Auteur Geplaatst: 13 maart 2017 Denk dat ik het te diep heb geplant en dat de kou en vocht de rest heeft gedaan.heb ze wel in verhoogde bakken geplant..hoe hoog staan ze bij jou en wanneer heb je geplant. Quote
weknow Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 In oktober. Op dijkje van ca. 10 cm. Neus/puntje net onder oppervlak van vers laagje compost van ca. 1 cm. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.