Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kaas (-witschimmel en meikaas) te koop op MTFD

Featured Replies

Geplaatst:
Stukje brie past denk ik nog net in de auto

2 ook?

Die vorige was iets te snel op

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

De meikaas kost hetzelfde, 2 euro, maar dan krijg je zo'n 270 gram kaas in een plastic bakje met deksel Ik maak hem een paar dagen voor de MTFD, dus je kunt meteen na thuiskomst gaan eten (en de rest van de week nog).

Je eet er vrij dikke plakken van per keer, dus geloof me maar dat ie zo op is

Voor de camembert hoop ik dat ze deze keer iets minder snel rijpen en dat ze nog heel even (een aantal dagen tot een week) bij jullie in de koelkast moeten liggen. Ik houd er ook zeker 1 zelf, dus ik kan je op de hoogte houden van wanneer je hem aan kunt snijden. Dat mag ook meteen hoor, maar dan is hij binnenin nog wat stug en niet mooi rijp. Maar verder wel al lekker

Meikaas:

IMG197636991506757177.JPG

Geplaatst:

1 x meikaas graag..kan ik ook eens kijken of ik dat lekker vind!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja dat lijkt me heerlijk!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Echt allemachtig prachtig!

Geplaatst:

Wauw

Geplaatst:
  • Auteur

Aan de camembert/brie-bestellers: nemen jullie een curver bakje o.i.d. mee om de kaas in te vervoeren? Voor de meikaas heb ik bakjes, ik kan alleen geen deksels meer vinden Maar daar verzin ik wel wat op, komt goed. In die meikaasbakjes past dan weer geen punt camembert

Geplaatst:

*schrijft nu bakje op haar mee te nemen lijstje *

Euh hoe groot moet het bakje ongeveer zijn voor mijn kaasjes en die voor Niika? Dus 4?

Geplaatst:

oohhh ik kan niet wachten ze zien er al lekker uit Jorieke!

vraagje, hoe lang kan je ze eigenlijk bewaren?

Geplaatst:
  • Auteur

Tja... ze zijn nog niet 100% rijp als je ze zondag/maandag krijgt, maar je zou er al wel 1 kunnen eten dan. De dagen/week daarna wordt ie zachter en zachter en sterker van smaak. Nog steeds houdbaar, maar je moet er wel van houden.

Geplaatst:

Ik zou wel een kaasje willen, wat was de prijs ? Dan leg ik dat bij het geld voor het vlees. Had jij toevallig ook nog wat eieren ? Dan wil ik die ook wel kopen

Geplaatst:
  • Auteur

Zo'n witschimmelpunt? En dan gerookt of normaal? die kosten 2 euro

Er worden bijna geen eieren gelegd, dus die gaan naar eigen keuken Maar ik heb denk ik wel nog een doosje (6 stuks) eendeneieren. Angela wil er 1, maar ik verwacht nog wel een paar eieren deze week. Dus kan ik een 2e doosje vullen. laat het maar weten.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb hier ook nog een puntje camembert, en ik heb net even gevoeld en denk dat hij al heel goed aan te snijden is hoor De kaas die ik op de lunchtafel had liggen was een week eerder gemaakt, en die was ook al mooi rijp (nog niet TE rijp, dus als je daar van houdt dan moet je nog even wachten )

Geplaatst:

@Jorieke123 hij is heeeerlijk!!!!

• 4 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Ik kan weer kaas maken, als daar interesse voor is. Ik maak sowieso wat voor de lunchtafel, al maak ik die een kleine week eerder omdat die die dag al goed rijp moet zijn en de punten die ik verkoop zijn dan liefst nog niet 100% rijp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.