Geplaatst: 29 maart29 Ma Auteur Binnenkort halen we een lading kuikens en gaat het weer beginnen hier! Het nieuwe hok is nog niet helemaal af, het voer is ingekocht, en we drogen al maanden lang heel wat brood (op de tuintafel die nu in de woonkamer staat ) om ook aan de kippen te kunnen voeren. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 april2 Apr Auteur Sorry, maar die hebben we dan nog niet lopen Ik wil ze zo ergens eind april/begin mei gaan halen. Hopelijk hebben we wel een paar andere kuikens..... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 april8 Apr Andere kuikens mag ook. Die kwartels groeien zo snel, dat zijn al echt geen kuikens meer. Donsbolletjes zijn zo leuk!
Geplaatst: 6 mei6 Mei Auteur We hebben er nog wel een lamp bijgehangen, want ze mogen nou ook weer niet teveel op een kluitje kruipen. Dan is het er te koud. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 mei6 Mei Auteur Het zijn er nu nog 60, maar morgen gaan er 10 naar iemand anders. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 mei11 Mei Auteur Ja, we hebben echt eigenlijk wel teveel dieren lopen op dit moment Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 mei12 Mei 😅Daar komt natuurlijk ook dat gedoe vandaan van 1 ei is een geen ei etc. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 mei16 Mei Auteur Ze passen nu al niet meer met zijn allen tegelijk bij de voerbak! Gelukkig staat er de hele dag voer hoor, dus niemand kan wat tekort komen. Maar ja, nieuw voer is altijd extra lekker dus dan is het er even druk. Nog even en de verkleinde ruimte is te krap en dan krijgen ze er een extra stuk hok bij. En buitenruimte! Ik zeg dan wel dat niemand wat tekort kan komen, maar toch zijn er vanaf het begin 2 wat kleinere kuikens bij. Die ook nog eens best suf stonden te doen. Die heb ik elke dag even in de voerton gezet terwijl ik met andere klusjes bezig was. Konden ze even rustig eten, en 1 van die 2 had een stuk 'navelstreng' of andersoortig uitstulpend ding aan zijn/haar naveltje. Wat ik dan even kon behandelen met blauwe spray. Ze doen het ondertussen een heel stuk beter! Dus het is niet echt meer nodig volgens mij. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.