Mellie Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Ik heb 3 kweeksets paddenstoelen van minichamp. Ze komen prachtig op en vervolgens worden ze geel bruinig om dan in elkaar te schrompelen. Met een beetje geluk groeit de (konings)oesterzwam wel door zonder te vergelen, maar wordt dan zompig. Wat doe ik fout? Ik doe alles volgens de handleiding Quote
speets Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Ik weet niet wat er in jouw handleiding staat, maar besproei je ze vaak genoeg?Foto zou helpen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mellie Geplaatst: 17 april 2017 Auteur Geplaatst: 17 april 2017 Dagelijks 2 x zoals ze willen. Zal een foto maken en posten. Ben benieuwd wat het euvel kan zijn... Quote
weknow Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 @ Mellie Zou de foto en je vraag zeker ook even naar Minichamp sturen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Mellie Geplaatst: 18 april 2017 Auteur Geplaatst: 18 april 2017 Zoals je ziet, zit er ook wel een gezond stukje tussen, maar tot nog toe werden die voordat ik ze kon oogsten, ook geel... Quote
Ann123 Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Heb het twee maal geprobeerd en twee maal hetzelfde resultaat. Quote
speets Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Staan ze in de zon of lijkt dat maar zo Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
paddestoelengek Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Ze staan te warm of te droog (de omgeving is te droog) of beidede droogte kan je verhelpen door ze in een grote doorzichtige plastic zak te doen en met de plantenspuit de boel vochtig houdentegen de warmte een koelere plek opzoeken ideaal zou zijn tussen de 12 en 15 graden succes met de kweek Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 19 april 2017 Auteur Geplaatst: 19 april 2017 Ze staan niet in de zon en de ruimte is de juiste temperatuur... zal ik ze dan nog vaker nat spuiten? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 goed idee om ze vaker nat te spuitenzorg er ook voor dat de luchtvochtigheid heel hoog is door het geheel in een plastic zak te doen die er ruim om heen zit succes Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Mellie Geplaatst: 20 april 2017 Auteur Geplaatst: 20 april 2017 Ben benieuwd of het gaat werken. Dank je wel! Quote
speets Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Graag gedaan Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mellie Geplaatst: 25 april 2017 Auteur Geplaatst: 25 april 2017 Minichamps gaat nieuwe sturen (hoe aardig!)Ze gaven aan dat ze maar 6 weken houdbaar zijn en ik heb die bakken sinds feb, maar nog nooit wat kunnen oogsten omdat ze steeds verschrompelen. Zij gaven ook aan dat ze waarschijnlijk ook meer vochtigheid nodig hebben. We gaan in de herkansing! Quote
Mellie Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 Koningsoesterzwam, oesterzwam en champignon maar de champignon doet nog niks. Alleen wat schimmel. Gaat om de eerste 2. Die komen heel snel op maar in sneue toestand Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.