Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Wie heeft voor mij een wortelstronkje van de heermoes ? Ja ik weet wat ik doe Ik wil het voor de kiezelzuur dat goede zaken verricht, vooral voor de ouderen onder ons .

Andere benamingen voor deze plant zijn paardenstaart, schaafstro of tinkruid.

Bij Voorbaat dank.

Toon Oostelbos

edit door mod : adres verwijderd. communicatie voor adres ed. via pb !

PS kun je gewoon in een enveloppe versturen, in keuken papier gevouwen.

Geplaatst:

Versturen? Loop een paar meter een willekeurig pad op en je kunt wellicht kilo's oogsten

Ik ben er uren mee bezig geweest om het spul te lijf te gaan en zie daardoor denk ik overal van die pluimpjes... Ze zijn in ieder geval niet beschermt hahahaha

Gr. Jeroen

Geplaatst:

Heermoes groeit inderdaad overal. Mijn tuin staat er behoorlijk vol mee in ieder geval. Ik zou gewoon langs een willekeurige berm lopen, dan vind je genoeg. En anders eens goed kijken in de tuinen in je omgeving, daar zie je ze ook wel staan. Even aanbellen en de mensen zullen wel blij zijn als je daar wat van overneemt.

Geplaatst:

Nou ik zal je toch vertellen dat ik afgelopen zomer op m'n fietske een middag lang de omgeving van Kaatsheuvel heb rondgefietst en Noppo dee Floppo aan Heermoes heb gezien. Ik blijf toch in afwachting.

Groetjes Toon

Geplaatst:

Ik zie het in het wild ook nergens hoor, en in mijn tuin thuis heb ik het ook nooit gehad. Op de volkstuin daarentegen...

Ik zou even informeren bij een volkstuinvereniging in de buurt, dikke kans dat het daar wel vol staat met heermoes. Ze zullen je wel raar aankijken maar vast wel dat ze het hebben.

Als je echt niks kan vinden wil ik je met alle plezier wat stekjes toesturen.

Geplaatst:

Kleine hint; misschien kun je je ook even voorstellen op het forum, wel zo netjes, in plaats van meteen dingen aan ons te vragen.

Geplaatst:

Heermoes komt voor op verdigte gronden. In het bos of park. hier ook overal te vinden. Meschien meer in de veen gebieden dan op het zand?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...