1994 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Ik heb net een frambozen stekkie gehaald en nu zie ik op het kaartje dat er staat Plantdelen niet geschikt voor consumptie Betekend dit dat ik de frambozen niet kan eten? Quote
Bit Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Nee. Wat er staat : plantdelen niet geschikt om te eten. Hebben ook stekels denk ik ? De vruchten natuurlijk wel. Trouwens; handelsregels en verkoopregels bepalen ook geloof ik, dat veel planten die juist wél voor consumptie verkocht worden in tuincentra bv, dat die ook dergelijke uitspraken op de kaartjes hebben. Dat heeft er dan mee te maken, dat anders het tuincentrum weer andere papieren nodig heeft om dat te mogen verkopen ( Horeca ? ) zoiets. Raar maar waar. edit : De vruchten vallen natuurlijk ook onder de 'plantdelen' , maja. zulke aanwijzingen zijn ze ook wel verplicht te maken voor het gemiddelde leesniveau van de 13 jarige. Is een soort standaard. Klinkt wat badinerend, maar is dus marketing én wetgeving zo'n boodschap. Quote
zoniet Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 ik denk eerder dat het te maken heeft met het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen,veel van deze planten worden in hoge dichtheden opgetrokken in een kas bij een relatief hoge temperatuur en luchtvochtigheid, ziekte gevoelige omstandigheden dus.wanneer de planten met een labeltje "niet geschikt voor consumptie" verkocht worden, gelden regels die vele malen soepeler zijn met betrekking tot het aantal bespuitingen, middelen en de wachtperiode tot verkoop als wanneer ze voor directe consumptie verkocht zouden worden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.