marijke Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Langs het water staan oude hortensia's (meer dan 30 jaar oud).Ieder jaar bloeien ze uitbundig.Eind maart heb ik ze wormenmest gegeven.Nu zijn (heel) veel bladeren geel. Deze plant is het ergst.Wat heb ik verkeerd gedaan?Te veel mest? Te eenzijdig? Verkeerde mest?Ik hoop dat jullie advies kunnen geven, want wij genieten ieder jaar van deze prachtig bloeiende hortensiahaag.Alvast dank! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Hebben ze niet gewoon last gehad van het koude weer de afgelopen tijd? Mijn thee-hortensia is bijvoorbeeld compleet verdord door de vorst 's nachts. Bij jou zal het niet ZO koud zijn geweest, maar toch genoeg voor dit beeld? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Aan die mest zal het niet liggen hoor en ook teveel kalk of te weinig is het niet ( komt vast iemand mee ). Gewoon koudeEn zo'n struik mag je ook best eens uitdunnen. Snoei je gelijk de slechtste takken weg. Lekker diep doen. Scheelt wat bloemen, maar daar krijg je weer frisse gezonde takken voor terug. Quote
marijke Geplaatst: 5 mei 2017 Auteur Geplaatst: 5 mei 2017 Hartelijk dank voor jullie reacties Ik was echt bang dat het door de mest kwam (het was de eerste keer dat ik wormenmest gebruikte) maar ik hou het nu maar op de koude.Vandaag heb ik de struiken al een stuk uitgedund, Bit (na de foto).Nu zijn ze weer luchtig en gelijkmatig. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.