eddy100 Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 heb onderstaand verschijnsel aan mijn druiven ? Denk dat het luizen zijn maar ben zeker. Weet iemand wat het zou kunnen zijn en wat er aan te doen. Bedankt voor de hulp. Quote
eddy100 Geplaatst: 8 mei 2017 Auteur Geplaatst: 8 mei 2017 ik hop dat de foto's er nu wel bijstaan sorry Quote
weknow Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Vraag is hier al vele keren gesteld. Beter eerst even zoeken op forum en dan pas vragen in nieuw topic Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
eddy100 Geplaatst: 8 mei 2017 Auteur Geplaatst: 8 mei 2017 bedankt voor de snelle info , wat betreft eerst op het forum zoeken dat is waar maar ik wist niet naar wat ik moest zoeken.In de zoek machine zetten ik zoek wat dan heb ik geen antwoordsorry zal het nooit meer doen Quote
Bit Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 hahah. ja. dat is waar. Dacht ik eerst : hè ! wat een puntige, juiste post van weknow.Maar inderdaad; als je niet weet wát je zoekt, helpt de zoekfunctie ook niet zo veel misschien. Geeft niks hoor, topic bestaat nu toch al ( en weghalen vindt Google niet fijn ) Dus een antwoord : Is niet een erge aantasting. Is het weinig, kun je het zo laten. of eventueel wegplukken.Wordt het meer en meer, dan kun je overwegen om in de winter met bv een olijfolie de gesloten knoppen van je druif n te smeren, daar overwintert de spint. Die sluit je zo af van de zuurstof en die gaat dood.Je kan ook spuitzwavel spuiten bij het schuiven van de knoppen ( zwellen en gaan open ) en later na de bloei nog eens.Spuitzwavel mag in de biologische landbouw. Niet geheel onschuldig maar geen drama. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.