Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag allemaal,

Vandaag drie Big Max pompoenplantjes gezaaid in wat bakjes in de vensterbank. Het doel is om ze, als ze groot en sterk zijn, te verplaatsen naar de tuin en een paar pompoenen te hebben zo rond Halloween. Ik heb ze gezaaid in wat moestuin potgrond van het lokale tuincentrum, en ze staan op dit moment binnen in de vensterbank, waar ze een groot deel van de dag zonlicht krijgen. Wat zijn jullie tips en trucs om dit zo goed mogelijk te laten slagen?

Ik ben me bewust dat dit een ontzettend vaag geformuleerde vraag is, waarvoor mijn excuses, maar ik weet zo goed als niets van tuinieren. Ik heb wat marginaal succes geboekt met de AH moestuintjes-actie vorig jaar en vond het leuk. Kortom, ik probeer maar wat, maar alle hulp is welkom

Bart

Student met 'n hobby

Posted

Pompoenen zijn lekker makkelijke planten, groeien makkelijk en hard.

nu niet te vochtig als zaad, niet te droog. Kiemen vlot en staan dus vlot boven. Eerst 2 kiembladen. na 2 echte bladeren de tuin op. Daar gelijk wat tegen slakken ondernemen, wat ( niet te gek veel hoor ) slakkenkorrels strooien op wat afstand van de plant, ik doe het zeker 2 meter van de planten. Echt weinig strooien, 3 dagen later nog es wat. Zijn de pompoenen aan de groei laat ik dat weer achterwege.

Ze houden van voedzame, goed doorwortelbare grond. af en toe water geven in het begin en later bij grote warmte nog es af en toe. na half augustus hoeft dat niet meer hoor. pompoenen wortelen heel ver.

reken op paar m2 voor 1 plant. worden groot.