Lowie Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Hey allemaal! Kan iemand mij zeggen welke verschillen er zijn tussen een stek van een frambozenstruik en een bramenstruik? Via via aan stekjes gekomen van frambozen, maar nu dacht er plots iemand dat het bramen waren. Er heerst nu wat verwarring. De stekjes dat ik in de grond heb gestoken hadden onderaan een soort van harige, zachte doornen die rijkelijk aanwezig waren. Aangezien het gaat om jonge plantjes was er ook niet veel wortel (ong 5cm). Er was een scheut aan het groeien die wit was van kleur. Kan iemand mij vertellen om welke plant het hier zou gaan? Alvast bedankt! Quote
0xygen Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Als je een foto maakt, krijg je makkelijker antwoord. Quote
Lowie Posted May 29, 2017 Author Posted May 29, 2017 Als je een foto maakt, krijg je makkelijker antwoord. Ja sorry Momenteel ben ik aan het studeren voor m'n examens bij mijn oma... Maar ik beloof om morgenavond een fotootje te posten Maar ook zonder foto zijn alle tips welkom! Quote
Mispel Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Als ze wat blad hebben staan, kan je het enigszins zien. Frambozen lichtgroen, gekarteld blad en de achterkant/scheut eerder grijs/witachtig (verschilt van soort tot soort). Braam doorgaans donkerder groen (naar mijn ervaring) en boven en onder zelfde kleur. Een foto zal veel helpen. Quote
Lowie Posted May 29, 2017 Author Posted May 29, 2017 Een foto zal veel helpenFramboos Als je een foto maakt, krijg je makkelijker antwoord. Ok alvast bedankt voor jullie reacties. Heb toch al enkele foto's kunnen bemachtigen. Als ik het zo zie en jullie tips lees denk ik dat ik inderdaad framboos te pakken heb (ook al verkleuren mijn blaadjes wat naar de rode kant?) Dit zijn de foto's (niet allemaal even scherp...) In ieder geval al een grote dankjewel voor de reeds gegeven tips. Mvg,Lowie Quote
japie101 Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Ik zie inderdaad alleen maar frambozen stengels. Quote als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
Recommended Posts