Geplaatst: 30 mei 20178 j Ik had een tijdje terug al een pad in de kas, maar gisteren en vandaag een kikker. Nog een hele toer om die dingen te vangen (ze springen echt heel hoog) en netjes bij de sloot neer te zetten die toch een meter of 30 verderop ligt. Waarom heb ik kikkers in mijn kas? Iemand enig idee?
Geplaatst: 30 mei 20178 j Misschien waren de slakken in de kas erg lekker? Je had hem bij je aangevreten aardappelen kunnen zetten.
Geplaatst: 31 mei 20178 j Ik kwam gisteren in net naast de kas een mini salamander tegen, ik hoop dat die ook slakken lekker vind.Kikkers, padden, salamanders houden van vocht, maar kunnen niet zwemmen.
Geplaatst: 31 mei 20178 j Kikkers, padden, salamanders houden van vocht, maar kunnen niet zwemmen. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 31 mei 20178 j Dat hebben ze zeker niet verteld tegen de kikkers, padden en salamanders hier... die zwemmen allemaal in onze vijver Is je kas soms vochtig? Het is buiten mamelijk erg droog, dus het kan zijn dat ze een vochtig slaapplaatsje zoeken. Of inderdaad prooi aanwezig. Of heeft er vroeger een vijver gelegen in de buurt?
Geplaatst: 31 mei 20178 j Auteur En vandaag weer een! Ik heb hem nu laten zitten. Het is blijkbaar zo leuk in mijn kas dat ze blijven komen (of misschien is het steeds dezelfde ), ik blijf niet voor taxi spelen. Wortel, de kas is niet bijzonder vochtig. Ik geef de planten natuurlijk regelmatig water, maar ik heb zeker geen condens op de ramen ofzo, en het raam en de deur staan met dit weer dag en nacht open. En er heeft zeker geen vijver gelegen. Nou ja, als hij lekker slakken eet mag hij wel blijven. Ann, misschien als de beestjes in de kas op zijn, dat hij vanzelf de rest van de tuin gaat doen. En de deerhounder, die kunnen allemaal prima zwemmen hoor!
Geplaatst: 31 mei 20178 j Waarschijnlijk dus toch vochtiger dan buiten. Zolang de deuren open blijven staan zou ik ook niet steeds voor taxi spelen
Geplaatst: 1 juni 20178 j Er bestaan natuurlijk erg veel soorten kikkers, padden en salamanders.In ons dorp is een amfibieën beschermingsproject sinds enkele jaren aan de gang.Na de winterslaap, zodra nacht t° hoog genoeg is, trekken deze dieren terug naar hun geboorte/voortplantingsbebied.Eitjes worden afgezet aan de rand van het water of in plassen. Kikkervisjes leven gedurende een eerste periode in het water,De soorten die hier voorkomen kunnen niet zwemmen, dixit de cursus die ik volgde. Padden kunnen zelden zwemmen.Wat wel leuk is, amfibieën eten slakken en andere insecten.Bij mij zijn ze dan ook meer dan welkom,
Geplaatst: 1 juni 20178 j Ik kwam gisteren in net naast de kas een mini salamander tegen, ik hoop dat die ook slakken lekker vind.Kikkers, padden, salamanders houden van vocht, maar kunnen niet zwemmen. Kikkers en niet kunnen zwemmen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.