piggy Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 Vanmorgen ontdekt in mijn tuintje op dood hout. Het zijn alle reuzen eksemplaren. De "kelkbladen" zijn 30 a 40 cm breed. De "stam" is zo dik als mijn pols. Ze zien er nog vers uit. Quote
speets Geplaatst: 31 mei 2017 Geplaatst: 31 mei 2017 Mooie zadelzwam. Eigenlijk is een foto van de onder-/zijkant ook nodig als je wilt weten wat het is Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
piggy Geplaatst: 31 mei 2017 Auteur Geplaatst: 31 mei 2017 Dank je speets, ik heb helemaalgeen verstand van paddestoelen behalve de Reuze Bovist.Hij was moeilijk benaderbaar (loodrechte helling). De onderste foto is van de zijkant maar is 90 gr. gedraaid.Zal morgen nog eens proberen een betere foto te maken. Quote
geedee Geplaatst: 4 september 2017 Geplaatst: 4 september 2017 Deze zadelzwam komt elk jaar terug op diezelfde plek. Vers oogsten en in reepjes bakken; als hij ouder wordt, droogt hij uit en wordt taai; niet meer lekker. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.