Jump to content

Help! Mijn tomatenplanten zijn omgewaaid...

boomknuffelaar

Recommended Posts

Mijn tomatenplanten zijn omgewaaid. Stom van me dat ik ze niet gebonden had. Ze liggen er dus nu zo bij:

IMG-20170606-WA000050071496768036.jpg

Hier houd ik het nog omhoog. Anders ligt ie op de grond. Maar het lijkt niet alsof het gebroken is... heb ze nu snel allemaal gebonden.

Gaan ze het redden?

Ik heb hetzelfde met een jonge "blauwe" regen gehad. (Bloei kleur is wit). Hiervan was het dunne stammetje half doormidden. Deze heb ik weer aan elkaar geplakt met ducktape en nu wel goed ondersteund. De plant groeide gelukkig verder. 2 weken terug heb ik het ducktape eraf gehaald en het stammetje zag er goed uit. Je kunt de breuk wel zien, maar is wel hersteld. Misschien ook zoiets met deze plant doen? Ik weet niet hoe ernstig de breuk bij jou plant is? En als er geen breuk is gewoon goed opbinden dit keer.

Zonde! Het zijn toch al mooie planten! Ik zou zeggen dat ze nog niet verloren zijn als er geen breuk te zien is en je ze goed hebt opgebonden nu. Hou het vocht in de pot in de gaten de komende weken en misschien wat lage bladeren verwijderen (en diefjes natuurlijk) zodat de plant niet te hard verdampt en kan herstellen terwijl de eerste tomaatjes verder ontwikkelen. Tomaten kunnen de meest vreselijke ongelukken te boven komen hoor.

Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet