boomknuffelaar Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Mijn tomatenplanten zijn omgewaaid. Stom van me dat ik ze niet gebonden had. Ze liggen er dus nu zo bij: Hier houd ik het nog omhoog. Anders ligt ie op de grond. Maar het lijkt niet alsof het gebroken is... heb ze nu snel allemaal gebonden. Gaan ze het redden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn1ap Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Ik heb met aanbinden een stengel gebroken :/ verbandkistje, spalken met een windel.. zal wel goedkomen hoop ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomknuffelaar Posted June 6, 2017 Author Share Posted June 6, 2017 Bij mij zijn ze vanaf de basis van stam neergebogen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Ik heb hetzelfde met een jonge "blauwe" regen gehad. (Bloei kleur is wit). Hiervan was het dunne stammetje half doormidden. Deze heb ik weer aan elkaar geplakt met ducktape en nu wel goed ondersteund. De plant groeide gelukkig verder. 2 weken terug heb ik het ducktape eraf gehaald en het stammetje zag er goed uit. Je kunt de breuk wel zien, maar is wel hersteld. Misschien ook zoiets met deze plant doen? Ik weet niet hoe ernstig de breuk bij jou plant is? En als er geen breuk is gewoon goed opbinden dit keer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomknuffelaar Posted June 6, 2017 Author Share Posted June 6, 2017 Ik zie dus geen breuk. En als die er is dan moet het in de pot, dus onder de grond zijn... Maar de plant lag dus wel horizontaal... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mijnunbiet Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Zonde! Het zijn toch al mooie planten! Ik zou zeggen dat ze nog niet verloren zijn als er geen breuk te zien is en je ze goed hebt opgebonden nu. Hou het vocht in de pot in de gaten de komende weken en misschien wat lage bladeren verwijderen (en diefjes natuurlijk) zodat de plant niet te hard verdampt en kan herstellen terwijl de eerste tomaatjes verder ontwikkelen. Tomaten kunnen de meest vreselijke ongelukken te boven komen hoor. Quote Wat je ook doet is van geen enkel belang, maar het is erg belangrijk dát je het doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
koekwous Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Mijn mais was ook omgewaaid, maar niet geknakt. Ik heb ze snel met tie-rips vastgezet tijdens de storm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Demier Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Hoop dat je die niet te vast hebt aangetrokken, stam moet dikken en dan kan je saptoestroom verminderen.Zelf gebruik ik daar binddraad voor en laat die ook nog groter om de stam zittengr Mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomknuffelaar Posted June 10, 2017 Author Share Posted June 10, 2017 Update: Heb ze dus vast gemaakt. Zien er gezond uit en heb er wel vertrouwen in dat ze het gaan redden. Maar denk niet dat de stammen weer strak worden. Heb het getest en zonder stok vallen ze zo om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts