wilma2 Geplaatst: 15 juni 2017 Geplaatst: 15 juni 2017 beste mensen. ik heb een stamroos die 180cm hoog is. een pracht exemplaar. maar nu heeft hij sinds 2 dagen wat geel blad met zwarte stippen. denkelijk sterroetdaw. nu vraag ik mij af heeft knoflook rond de stam nut in dit geval. kan mij niet voorstellen dat het planten er van die bladeren van de roos zodanig kunnen be invloeden dat er geen sterroetdaw zal optreden.kan geen gif gebruiken in verband met de te korte afstand van roos naar vijver.graag advies Quote
greenchitect Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Knoflook helpt niet met sterroutdauw. Je kan beter erg aangetaste bladeren verwijderen en verbranden of ver van de plant verwijderen. De schimmel overleeft in de afgevallen bladeren en zal volgend jaar anders weer toeslaan. Sterreroetdauw ontstaat als het te vochtig is, kijk of de omgeving niet te vochtig staat. Het weer kan ook de oorzaak zijn, zeer warm met veel regen. Kan je weinig tegen doen behalve dat je ruimte tussen de planten laat voor de verluchting. Quote
Bit Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 Knoflook poten helpt inderdaad niet. Je kunt ook wel met wat minder giftig middeltje spuiten om verspreiding die nu optreedt tegen te gaan ( verder wat de vorige al zei. Plastic folie leggen op de grond over de vijver, als je bang bent dat er wat in het water waait. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.